धरापमा यात्रा
महत्वपूर्ण तर उपेक्षित कर्णाली राजमार्ग
कालीकोट– हिमाली जिल्ला मुगु सदरमुकाम गमगढी–नाग्मा सडक खण्ड झन्डै २ महिना बन्द भयो । साउन र भदौमा नेपालगन्ज र सुर्खेतबाट कर्णाली राजमार्ग हुँदै आउजाउ गर्ने यात्रुवाहक र मालवाहक गाडी गुड्न सकेनन् । उपभोग्य वस्तु र निर्माण सामग्रीको भाउ अकासियो । गरिबीको चपेटामा परेका बासिन्दामाथि ठूलो आर्थिक भार पर्यो ।
कर्णाली राजमार्गमा पर्ने कालीकोट सदरमुकाम खाडचक्र–१ सुनार खोलामा हिउँद–वर्षा दुवै समय सडक अवरुद्ध हुन्छ । दिनरात एक ट्राफिकको ड्युटी रहन्छ । भत्केर भताभुंग सडक स्तरोन्नति नगर्दा यातायात अवरुद्ध हुँदै आएको ५ वर्ष बित्यो । यही क्रममा खण्डहरजस्तो खाडचक्र नगरभित्रैको अस्पताल मोडनजिक साघुँरो राजमार्गमा जीप पल्टिँदा ३ जनाको ज्यान गयो, ६ घाइते भए, १२ मंसिर ०७४ मा ।
यसपटक नेपालगन्ज–जुम्ला यात्रामा हिँडेका प्रशान्त शर्मालाई कालीकोट पुग्न ४ दिन लाग्यो । जबकि, एक दिनको बाटो हो । राजमार्ग दर्जनौँ स्थानमा भत्केकाले ३ दिन अलपत्र परे । यसबीचमा परिवारलाई सकुशल भएको खबर दिन पनि पाएनन् । न कतैबाट फोन सम्पर्क गर्न सके, न त आउने–जानेसँग खबर पठाउन । प्रशान्त भन्दै थिए, “नाम मात्रैको राजमार्गजस्तो छ । सबैतिर जोखिमैजोखिम । यो मार्गमा यात्रा गर्नु भनेको ठूलै युद्ध जित्नु समान हुन्छ ।”
कालीकोटका व्यापारी जगत शाहीको कर्णाली राजमार्गमा पर्ने गगने खोलामा अकालमा ज्यान भयो । दैलेखबाट कालीकोट हिँडेका शाहीको पहिरो खस्दा उछिट्टिएको ढुंगाले लागेर मृत्यु भएको थियो, २ भदौ ०७४ मा । आर्थिक जोहो गर्न हिँडेका बेला अचानक यात्रा अवरुद्ध भयो । राजमार्गमा उभिएर सेल्फी लिँदै गर्दा खसेको पहिरोले बाँकी छाडेन उनलाई ।
कर्णाली राजमार्ग जोड्ने दैलेखको रति खोलामा अलपत्र परेका किशोर महेन्द्र बुढा क्षत्रीले सर्ट खोलेर ‘बाँचे घर पुगौँला, मरे बगरलाई’ भन्दै उर्लिंदो खहरेमा फाल हाले । “बगाउने थियो, बाँचियो । के गर्ने घर जानैपर्यो । खोलामा कुद्न बाध्य भएँ,” उनी राजमार्गको कथाव्यथा सुनाउँदै थिए ।
तराईलाई पहाडी र हिमाली जिल्लासँग जोड्ने आर्थिक विकास र समृद्धिको मेरुदन्ड मानिने कर्णाली राजमार्गबाट गन्तव्यमा पुग्नु भनेको मृत्युलाई जित्नु जत्तिकै हुन्छ, बाह्रै महिना । किनकि, अनगिन्ती खतरा छन् । यात्रामा निस्कने यात्रु र गाडी चालक हरपल जोखिम मोलेर हिँडिरहेका हुन्छन् ।
१५ महिनायता कालीकोट सडक खण्डमा मात्रै १७ वटा दुर्घटना भए । ६ जनाको मृत्यु भयो । २२ जना घाइते भए । कालीकोटमै सबैभन्दा ठूलो दुर्घटना हुँदा २८ जनाको ज्यान गएको थियो, २५ भदौ ०६९ मा । तीन वर्षयता २१ को ज्यान गयो । थोत्रा गाडी र चालकको लापरबाही पनि दुर्घटनाका थप कारण हुन् ।
कालीकोट, जुम्ला र मुगु जोड्ने राजमार्ग भत्केर पूरै भताभुंग छ । कतै साँघुरो त कतै निकै घुमाउरो । गाडीबाट बाहिर हेर्दा कहाली लाग्छ । चक्कर नै आउलाजस्तो हुन्छ कतिपय यात्रुलाई । त्यसमाथि हिउँद, वर्षामा जाने हिले र सुख्खा पहिरो । कहाँ, कति बेला, कस्तो संकट आइपर्ने हो ? जगजगी मात्रै । अनेकथरी धराप छन् ।
कालीकोट र दैलेख सीमाको दही खोला क्षेत्रमा पनि पहिरोले धेरैको ज्यान लिइसकेको छ । राजमार्गमा काम गर्ने मजदुरसमेत पहिरोमा परेका छन् । गरिबका पसल पुरिएको २ वर्ष हुँदासमेत पहिरो नियन्त्रण गर्ने चासो कसैले देखाएको छैन । यस्तो लाग्छ, कर्णालीका लागि सरकार नै छैन । यहाँको विकास नारा र भाषणमै मात्र सीमित छ ।
डरलाग्दा चट्टान फुटालेर निर्माण गरेको राजमार्ग भए पनि सामान्य वर्षा हुनासाथ पहिरो जाने गर्छ । सुर्खेतदेखि जुम्लासम्मको २ सय ३२ किलोमिटर मार्गको यात्रा पूरा गर्न कुनै बेला २ सातासम्म लाग्छ । खाडाचक्र नगरपालिकाका मेयर जसीप्रसाद पाण्डे भन्छन्, “संघदेखि प्रदेशसम्मका मन्त्रीलाई भेटेर राजमार्ग सुधार्न माग गरेँ । कसैले सुनेनन् । अहिले पनि कर्णालीप्रति सौतेलो व्यवहार छ ।” कर्णाली प्रदेश सरकार वामपन्थीकै भए पनि जनताले त्यसको महसुस गर्न नपाएको बताउँछन् पाण्डे ।
राजमार्ग अवरुद्ध हुँदा कालीकोट, जुम्ला र मुगुका अस्पतालमा बिरामीका लागि नभई नहुने अक्सिजनको समेत हाहाकार हुने गरेको छ । अक्सिजनका सिलिन्डर बोकेका गाडी गगने खोलाको पहिरोमा रोकिँदा यसपटक जुम्लाका बिरामी संकटमा परे । यस्तो घटना हरेक वर्ष दोहोरिने गरेको छ ।
नेपाली सेनाले निर्माण गरेको तीला नदीको बेलिब्रिज पुल पनि निकै जीर्ण छ । खियाले खिइँदैछ पुल । कुन बेला भत्केर कतिको ज्यान जाने हो ? निश्चित छैन । दुर्घटनाका संकेत देखिए पनि सरकारको नजरमा परेको छैन । ४१ मिटर लामो पुल ३६ घन्टामा बनाएको थियो, नेपाली सेनाले । खाडाचक्रका मेयर पाण्डे भन्छन्, “पुल भत्कियो भने कालीकोट, जुम्ला र मुगुमा नाकाबन्दीजस्तो विकराल समस्या आउँछ ।”
अहिले सोही जीर्ण पुलबाट दैनिक डेढ सय सवारी ओहोरदोहोर गर्छन् । कालीकोट दैखोलाबाट जुम्लाको नाग्म बजारसम्मका विभिन्न खोला र नदीमा पुल निर्माण कार्य कछुवा गतिमा छ । टाकुल्ला खोला पुल निर्माणको ठेक्का कालोसूचीमा परेको कम्पनीले पाएको छ । सुर्खेतबाट कालीकोट हुँदै जुम्ला पुग्दा कर्णाली राजमार्गमा एक दर्जन पुल पर्छन् । निर्माणाधीन ती सबै पुल कहिले बनिसक्ने हुन्, टुंगो छैन । सरकारी निकायलाई नटेर्ने राजनीतिक आडमा ठेक्का लिएका ठेकेदार निकै बलिया भएकाले पुल बन्न सकेका छैनन् । दैलेख खण्डका पुलको पनि बेहाल छ । सडक डिभिजन कार्यालयले पुल बनाउन ढिलाइ गर्नेलाई कारबाही गर्नुको साटो ठेक्का म्याद थप्दै आएको छ ।
सशस्त्र विद्रोहका बेला राजमार्ग निर्माण कार्यमा कठिनाइ भयो । ०६१ मा कर्णाली राजमार्गको ट्रयाक खोल्न खटिनेहरू बारुदी धरापमा पर्थे । अहिले पूरै राजमार्ग नै धरापजस्तो देखिन्छ । तैपनि, धरापमार्ग सञ्चालन भयो, ०६३ चैत ३० मा ।
प्रदेश ५ को तराईलाई कर्णाली प्रदेशको उच्च हिमाली र पहाडी जिल्ला जोड्ने सडक हो, कर्णाली राजमार्ग । बाँकेको कोहलपुरबाट रत्न राजमार्ग हुँदै सुर्खेत काटेर उत्तर दैलेख उक्लेपछि कर्णाली राजमार्ग पुगिन्छ । ७ प्रदेशको अछाम जाने पहाडी लोकमार्ग पनि जोडिन्छ यही मार्गमा । त्यसैले पनि कर्णाली राजमार्ग ३ वटा प्रदेशको आर्थिक समृद्धि र विकासको मेरुदण्ड हो । तर, यो मार्ग जति महत्त्वपूर्ण छ, उति नै उपेक्षित ।
कर्णालीको काया परिवर्तन गर्ने सपना बाँडेर कर्णाली प्रदेश सरकारमा पुग्नेहरूले जनताका समस्यालाई पटकै वास्ता नगरेको भन्दै नेकपाकै नेता/कार्यकर्तासमेत रुष्ट छन् । जुम्ला, हुम्ला र मुगुको ट्रान्जिट प्वाइन्ट कालीकोट सदरमुकाम खाडाचक्रमा सडक, खानेपानी र बिजुलीको व्यवस्था नहँुदा स्थानीय जति निराश देखिन्छन्, त्यसभन्दा बढी दिक्क छन् जनप्रतिनिधि ।
जोखिम मोलेर गुडेका गाडीहरू यत्रतत्र गुल्टेका देखिन्छन् । एम्बुलेन्स चल्न नसक्दा कयौँको अकालमा ज्यान जाने गरेको छ । सत्तामा पुग्ने र प्रतिपक्षमा बस्ने नेताले चुनावताका जहाज नै बस्ने धावनमार्ग बनाइदिने आश्वासनका पुलिन्दा बाँडेका थिए । तर, अहिले सडक स्तरोन्नतिप्रति कसैको चासो देखिँदैन । यस्तो बेवास्ताले जनतामा बढ्दो निराशा आक्रोसमा परिणत हुन बेर लाग्दैन । तीनतिर फर्केका तीनथरी सरकार यो कुराबाट अनभिज्ञ छैनन्, तर चुपचाप छन् ।
सम्बन्धित
अमेरिकाले बर्सेनि निकाल्ने आतंकवादसम्बन्धी प्रतिवेदन नेपालबारे फेरिएको धारणा...
नेपाललाई 'आतंकवादको हब' मान्ने अमेरिकी धारणा कसरी परिवर्तन भयो ?
लकडाउनपछि आफ्नो मुलुक फर्किएका भारतीय मजदुर सम्पर्कमै आएनन्, रेडजोनमा परेका स्वदेशकैलाई ल्...
उद्योग चलाउनै मुस्किल
सात दशकयताको दलीय तानातानको शिकार बन्दै आएको नागरिकता मुद्दामा यसपल्ट पनि विगतकै राजनीतिक ...
नागरिकतामा किन सधैँ किचलो ?
केन्द्रीय अनुसन्धान ब्युरो, बाग्मती प्रदेशसहितको सिन्धुपाल्चोक, काभ्रे र प्रदेश २ सर्लाहीब...
आश्रममै रहे पनि किन पक्राउ पर्दैनन् बमजन ?
मुख्यमन्त्री शंकर पोखरेललाई प्रदेशमा आएर केन्द्रीय भूमिका गुम्ने भय, पार्टी इन्चार्ज र अर्...
ओलीका ‘अलराउन्डर’ विश्वासपात्र
कोरोना महामारीले खर्च घटाउन र प्रशासनलाई चुस्त राख्न सबक सिकाए पनि अनावश्यक खर्च कटौतीमा भ...