नोटबुक
विराटनगर–जोगबनी नाका क्षणभरका लागि युद्धभूमिजस्तो भए पनि क्षणभरमै त्यहाँको जीवन गतिशील भइहाल्छ ।
ठप्प नहुने नाका
चार महिना लामो मधेस आन्दोलनमा समेत विराटनगर–जोगबनी सीमा नाका कहिल्यै पूर्ण ठप्प भएको छैन । मुलुकको अन्य सीमा क्षेत्रभन्दा यहाँ आवागमन सहज छ । नेपालीको व्यवसाय, रोजगार र किनमेलको प्रमुख बजार जोगबनी जस्तोसुकै परिस्थितिमा पनि खुलिरहन्छ । अभाव एवं संकटका बेला सहयोगी बनेर ऊ आवश्यकता पूरा गर्न तयार रहन्छ ।
क्षणभरका लागि युद्धभूमिजस्तो भए पनि क्षणभरमै त्यहाँको जीवन गतिशील भइहाल्छ । दुईतिरका जनताबीचको आपसी सम्बन्धको सौन्दर्य महसुस गर्न म दुईपटक दसगजा पुगेर दिनभरि स्थानीयसँग बात मारी बसेँ । त्यहाँ महसुस गरेको मिठासले बाक्लो हुस्सुको कारणले बढेको जाडोसमेत बिर्साइदियो । खराब मौसम र निरन्तर आवागमनका कारणले उड्ने धूलोले तस्बिर खिच्न भने कठिन भएको थियो । तैपनि, मैले हार मानिनँ ।
नेपालीको आवागमन नहुँदा विहारको पुरानो जोगबनी बजारमा खडेरी लाग्छ । अति आवश्यक दैनिक उपभोग्य सामग्रीका लागि वारिका पारि जानु र पारिका वारि आउनुको विकल्प छैन । नेपाली र विहारीका लागि यो नाका ‘लाइफ लाइन’जस्तै हो ।
चर्को आन्दोलनका बेलासमेत चहलपहल कायमै छ । यो चमत्कारका पछिल्तिर लुकेको कारण भने झनै मधूर छ । त्यो हो, सीमा, सन्धि र सम्झौताभन्दा माथि उठेको दुवैतर्फका नागरिकबीच उहिलेदेखिको आत्मीय सम्बन्ध ।
दुई देशको देवस्थल
विराटनगर–जोगबनी दसगजामै उत्तरतिर वैष्णवीदेवीको र दक्षिणपट्टि हनुमान मन्दिर छ । दुई दशकअघि विराटनगर रानीका महन्त सञ्जय झा, ६०, को नेतृत्वमा भारतीय एवं नेपालीको सहयोगमा यसको निर्माण भएको हो ।
बिहान मात्र पूजा हुने यो पवित्र थलोमा दुवैतिरका भक्तजन पुग्ने हुनाले राष्ट्रियता छुट्याउन कठिन छ । दुवैतिरको जग्गामा यो देवस्थल पर्छ । यसले दुवै मुलुकका जनताबीचको सुमधुर सम्बन्धलाई देखाउँछ । यहाँका महन्त नेपाली भए पनि पुजारी भने जोगबनीको टिकुलिया बस्तीका सन्तोष झा, ३७, हुन् । उनी १२ वर्षको उमेरदेखि यहाँ आबद्ध छन् । यसअघि हजुरबुबा बाँके बिहारी पाण्डे पुजारी रहेछन् ।
वारि र पारिका स्थानीय एकसाथ पूजा गर्छन् । सीमामा गाडिएको स्तम्भले हामीलाई दुई भूगोलमा विभाजित गर्छ । यो मन्दिरले भने त्यो दूरीलाई कम गर्छ । झाको २१ सहयोगीमा दुवैतिरका नागरिक छन् । एकअर्काको मुलुकको मन्दिर, धाम र आश्रममा पुगेर नेताहरूले आशीर्वाद लिन्छन् भने सीमाका जनता यहाँ आउनुलाई बन्धुत्व एवं प्रेमका रूपमा लिन्छन् ।
त्यहाँ पुग्नेलाई समेत ती मन्दिर नेपाल वा भारत कसको हो भन्ने थाहा छैन । दर्शन गर्न आउनेलाई यससँग के मतलब ? देउता जो हुन्, भूगोलमा थोडै कैद हुन्छन् र !
दसगजामा प्रेम वर्षा
त्यहाँ खोलिएका पसलले पनि दुवैतर्फका जनताबीचको परम्परागत साइनोलाई दर्शाउँछ । विहार दरभंगा, भारतका मोरङ राय सीमामै निर्मित झुपडीमा चिया बेच्छन् ।
शिक्षा, व्यापार र रोजगारीका लागि उहिल्यैदेखि नेपालको कुनाकाप्चामा पुग्ने हुनाले विहारीको नाम नेपालीबाट प्रभावित छ । यहाँका थुप्रै भारतीय व्यवसायीले आफ्नो नाम बहादुर जयसवाल, हिमालप्रसाद मिश्र र पहाड विक्रम वर्मालगायत राखेका छन् । यस्तो नाम किन राखे भन्ने उनीहरूलाई नै थाहा छैन । सीमाकै व्यवसायमा रोजीरोटी टिकेको हुनाले उनीहरूलाई दुवै मुलुकको सम्बन्ध नबिग्रोस् भन्ने मात्र चिन्ता छ ।
“सीमा विवाद भएपछि अन्तिमपटक १२ वर्षअगाडि पनि दसगजाका झुपडीहरू हटाइएको थियो,” राय भन्छन्, “दुवै मुलुकको खुसी र मञ्जुरी भएसम्म यहाँ व्यवसाय गर्छु, जतिखेर भने नि खाली गर्दिन्छु ।’
दसगजामै भारतको भन्सार कार्यालय छ । एक छोरदेखि अर्को छोरसम्म सीमा क्षेत्र नांगै छ । मुख्य नाकामा आवागमनको चाप बढ्दा दुवैतिरका जनता खुला वैकल्पिक मार्गबाट बिनारोकटोक ओहोरदोहोर गरिरहेका हुन्छन् । भारतको कोलकाताका व्यवसायी पार्थ घोस यो सबै देखेर चकित हुन्छन् । “भारत–पाकिस्तान दसगजामा गोलीको वर्षा हुन्छ, यहाँ प्रेम बर्सिरहेको छ,” उनले भने ।
“दुवै मुलुकबीचको सन्धि, सम्झौता र अन्तर्राष्ट्रिय कानुन अनुरूप दसगजा क्षेत्र खाली राखिनुपर्ने हो,” जोगबनीका सशस्त्र सीमाबल ( एसएसबी) उपनिरीक्षक कृष्ण गुप्ताले भने, “तर, के गर्ने ? आपसमा गाढा सम्बन्धले गर्दा परम्परादेखि यस्तै चल्दै आएको छ ।” हुन पनि हो, दसगजा व्यवस्थापनका लागि दुवैतिरका अधिकारीबीच सयौँपटक बैठक बसे पनि त्यहाँ जीवन सीमाविहीन भएर अघि बढिरहेकै छ । त्यहाँ दुवैतिरका जनताले बस्ती बसाएकै छन् ।
दुवैतिरका नागरिकको मानवीय हितलाई प्राथमिकतामा राखेर नेपाली सुरक्षा बलले पनि यो मामिलामा हदैसम्मको सहनशीलता एवं लचकता अपनाएको छ । खाली राखिनुपर्ने दसगजा क्षेत्रमा लहरै फलफूल पसल खोलिए पनि कसैले रोकटोक गरेको छैन ।
आखिर जरुरी किनमेलका लागि यताका उता र उताका यता नआए कहाँ जान्छन् त ? सीमा स्तम्भहरूले देश मात्र छुट् याउँछ, मानवीय आवश्यकता र सम्बन्धका पूर्तिका लागि त्यो ननाघी हुन्न ।
सम्बन्धित
२००७ को राजा/प्रजाको संयुक्त प्रजातान्त्रिक आन्दोलनपछि अहिलेसम्म जारी भएका संविधानअनुसार र...
कार्यकर्ता होइन, नागरिक भएर सोचौँ
अमेरिकामा चकित पार्ने धेरै पक्षहरू हुँदाहुँदै पनि सुरुमै सबैको ध्यान खिचेर विकासको परिचय द...
अमेरिकी सडक सन्जाल : विकासको अनौठो मोडल
छोरीचेलीको करियरका लागि सीमित रकम तिर्न नसक्ने तर पराई घर पठाउन ऋण गरेरै भए पनि लाखौँ खर्च...
छोरीचेलीको हैसियत बिहे मात्रै ?
ट्याक्सी ड्राइभर पहिलो पटक मैले कसरी र कहिले हेरेँ, याद छैन । तर हेर्नेबित्तिकै मलाई त्यो ...
ट्राभिस कुटाइममा मुर्दाघर आयो
तिमी पनि तिम्रा प्रियहरूलाई भनिदेऊ, ‘क्षमा देऊ ।’ उनीहरूलाई सिकाइदेऊ, बदलाका लागि होइन, बद...
बदलाका लागि होइन, बदलावका लागि लड्नुपर्छ
अमेरिका विकास, शक्ति र संस्कृतिमा जति धनी छ, भित्र लुकेको जातीय तुष पनि उत्तिकै टाँसिएको छ...