अमेरिकी सडक सन्जाल : विकासको अनौठो मोडल
अमेरिकामा चकित पार्ने धेरै पक्षहरू हुँदाहुँदै पनि सुरुमै सबैको ध्यान खिचेर विकासको परिचय दिने मुख्य पूर्वाधार हो, सडक ।
सडक सन्जाललाई सर्वव्यापी विकासको मेरुदण्ड मानिएको छ । देशलाई सुन्दर अनि सहज बनाउने पहिलो पूर्वाधार सडक नै हो ।
कुनै पनि देश प्रगतिको चरणमा प्रवेश गर्न सबभन्दा पहिले सडक निर्माणको बिन्दुबाट सुरु गर्नुपर्छ भन्ने मान्यता समातेर विश्वका धेरै राष्ट्रहरू विकसित भइसकेका छन् । अविकसित र विकासशील देशहरूले पनि विकासको अभियान सडकबाटै सुरु गरिसकेका छन् । अमेरिकामा भने सडक सन्जाल आकर्षणको केद्रबिन्दु हो ।
अमेरिकामा चकित पार्ने धेरै पक्षहरू हुँदाहुँदै पनि सुरुमै सबैको ध्यान खिचेर विकासको परिचय दिने मुख्य पूर्वाधार हो, सडक । संसारकै सबभन्दा लामो र ठूलो यो सन्जाल अमेरिका आउँदा जोकोही नवप्रवेशीलाई सुरुमै लोभ लाग्छ । यदि उसको जीवनमा यो पहिलो अनुभव हो भने त सपनाजस्तो लाग्छ । उसले धक नमानी भनिहाल्छ– आहा, यो पो हो त विकास भनेको !
सिकागो सहरमा पहिलोचोटि ओर्लिंदा विकासको काल्पनिक ठाउँमा आएको महसुस भयो । लोभ लाग्यो । यो सबै कसले, कहिले, कसरी बनाएको होला भनेर जान्नलाई सकसकी भयो । गर्न सक्दा यस्तोसम्म हुँदो रहेछ भनेर छर्लंग भयो ।
रोड ट्राफिक टेक्नोलोजीको पछिल्लो तथ्यांकअनुसार अमेरिकामा ४० लाख ८८ हजार ६ सय २२ माइल (६५ लाख ८० हजार किलोमिटर सडक सन्जाल) छ, जसमध्ये ९५ हजार ९ सय ३२ किलोमिटर अत्याधुनिक हाइवे छ । २ करोड ७२ लाख किलोमिटर सडक सन्जालबीचका लेनहरू छन् भने १ करोड ३९ लाख किलोमिटर अन्य लेनहरू । अमेरिकाको जम्मा क्षेत्रफलको लगभग १ प्रतिशत (१० लाख वर्गकिलोमिटर क्षेत्र) यो सडक सन्जालले ओगटेको आकलन छ ।
हिमाल, पहाड, समथर भूभाग छिचोलेर, कुँदेर अनि भीरपहरा, जंगल, मरुभूमि नदीनाला, समुद्रमाथि हुँदै समुद्रमुनि पनि सुकिला र चिल्ला सडकहरू बनाइएको छ । कति राज्यहरूमा त फरक प्रकृतिका हुन सक्नेसम्म राम्रा र आकर्षक डिजाइन दिएर बनाइएको अमेरिकी सडक सन्जालमा २७ करोड ९१ लाख (२०१८ को रजिस्ट्रेसन तथ्यांकअनुसार) सवारी साधनहरू चल्छन् । आफू बसेको वरिपरिदेखिबाहेक अन्य यात्रा गर्दा सबैले जीपीएस (ग्लोबल पोजिसनिङ सिस्टम) को सहयोगबिना हिँड्नै सकिँदैन ।
दक्षिणी राज्य फ्लोरिडाको मायामीदेखि पश्चिमी टापु कि वेस्टसम्मको १ सय ७६ किलोमिटर समुद्रमाथिको सडकको रोमाञ्चक सयर गर्न चासो राख्ने जोकोही पनि इच्छा गर्छन् । क्यालिफोर्नियाको सानडियगोदेखि माथिल्लो क्षेत्रमा अवस्थित रेडवुड राष्ट्रिय निकुञ्जसम्मको प्रशान्त महासागर तटीय ८ सय किलोमिटर लामो द प्यासिफिक हाइवे त संसारमै चर्चित छ । यात्रा गरेर मजा लिन मानिसहरूको पहिलो रोजाइमा पर्छ । धेरै अंग्रेजी फिल्महरूमा पनि देख्न सकिन्छ ।
टेक्सास, क्यालिफोर्निया, युटा, एरिजोनाजस्ता राज्यमा लाखौँ वर्गकिलोमिटरका मरुभूमिमा बनाइएका राजमार्गहरू कति ठाउँमा कयौँ किलोमिटर धागो तानेजस्तै सीधा छन् ।
७८ सय वर्गकिलोमिटर क्षेत्र ओगटेको द डेथ भ्याली भनेर चिनिने क्यालिफोर्नियाको मध्य उत्तरी मरुभूमिमा भएका हाइवेहरू विश्वकै राम्रामध्येमा गनिन्छन् । नर्थ क्यारोलिनादेखि भर्जिनियासम्मको ७ सय ५५ किलोमिटर लामो द ब्लु रिज पार्कवे अमेरिकाकै सबभन्दा आकर्षक र यात्रा गर्न आनन्ददायक राजमार्गमध्येमा पर्छ । त्यस्तै, सुदूर उत्तर पश्चिमी राज्य अलास्काका सडकहरू हिमाली बेल्टमा हिउँ छिचोलेर कञ्चन पानी बग्ने खोलानालाका किनारैकिनार नागबेली कुदाइएको छ ।
अमेरिकी सडक सन्जालमा यात्रा गरेर सकेसम्म सबै राज्यहरू घुम्नु हरेक अमेरिकीको एउटा ठूलो इच्छा हुन्छ ।
हुन त सबै सडकहरू उत्कृष्ट छन् । यात्रा गर्दा रमाइलो हुन्छ नै । सबै उत्तिकै चौडा, सफा र राम्रा छन् । तर तीमध्ये पनि नमुना सडकहरू यसरी बनाइएका छन् कि मानौँ तिनीहरू संसारले हेरून् । सिकून् । कुनै चित्रकारले पेन्टिङ गरेजस्तै देखिन्छन् ।
सानादेखि कति सहरी क्षेत्रमा २६ लेनसम्मका अत्याधुनिक सडकहरू अग्ला पुल, फ्लाइ ओभर, हेरिरहूँ लाग्ने इन्टरसेक्सन, एक्जिट, पार्क, किनारमा रूख, घाँसे मैदान र फूलबारीले सुसज्जित गरी ५० वटै राज्यमा जोडिएको छ ।
भित्री र गाउँगाउँका सडकहरू आवश्यक्ताअनुसार कति लेन र कस्ता चाहिने हो, त्यहीअनुसार चिटिक्क पारिएको छ । गुगलमा राखिएका नमुना सडकहरूमा यहाँका प्रशस्त फोटाहरू भेट्न सकिन्छ ।
अमेरिकी सडक सन्जालको विकास मोडलले कुनै पनि देशमा व्यापार व्यवसाय, यातायात, ढुवानी, सहज पहुँच, उत्पादन, रोजगारी र समग्र देश विकासमा क्रान्ति नै आउने देखेर संसारभर यो मोडलबाट प्रभावित भई धमाधम राजमार्गहरू बनाइँदै छ
अमेरिकाको यो उदेकलाग्दो सडक सन्जालको अवधारणा १९१६ मा फेडरल एड रोड एक्टअन्तर्गत संघीय सरकारले १ सय १४ अर्ब डलर (२०१८ को हिसाबअनुसार ५ सय २१ अर्ब डलर बराबर) बजेट छुट्याएपछि तयार भएको हो । तर फेडरल एक्ट हाइवे १९२१ मा दुवै खाले सडक योजना मिसाइयो । हाइवेसँगै अरू सडक सन्जाल बनाउने ग्रीड तयार भएपछि १९२० को दशकमै राज्यभित्रका हाइवे निर्माणको काम थालिएको हो ।
न्युयोर्कको हाइवे निर्माणले त्यतिबेरै तीव्रता पाएको थियो । यद्यपि १९३८ मा ३२ औँ राष्ट्रपति फ्रेंकलिन रुजवेल्टले प्रस्ताव गरेका ८ वटा सुयर हाइवेको नक्साको व्यापक सर्भे भएपछि ५० वटा राज्यलाई जोड्ने क्षेत्रीय हाइवे निर्माणको काम अघि बढेको हो । त्यो गुरुयोजनालाई अझ व्यापक, विकसित एवं आधुनिकीकरण गरेर अहिलेको स्वरूप दिने योजना र काम भने १९५६ मा ३४ औँ राष्ट्रपति ड्वाइट डी आइजेनहावरले गरे । अमेरिकाको सडक सन्जाल निर्माणको काम सकिएको वर्ष १९९२ लाई मानिन्छ । २००० देखिदेखि हरेक वर्ष अमेरिकामा ४८ हजार ६ सय ८३ किलोमिटर लेन थपिँदै आएको छ भने यो नेटवर्कले २० लाखभन्दा धेरै रोजगारी दिइरहेको सिनेटमा दाबी गरिन्छ ।
हरेक राष्ट्रपतीय कालमा सडक व्यवस्थापन र विस्तारमा अर्बौं डलर छुट्याएर अझै विलासी बनाउँदै लगिएको छ । यो वर्ष पनि सडक सुधार र अत्याधुनिकीकरणलगायत पूर्वाधार निर्माणमा ट्रम्प प्रशासनले भर्खरै १ हजार अर्ब डलर छुट्याएको छ । अहिले अमेरिकामा भएको सडक सन्जाल नै अचम्म लाग्दो छ भने अब अझै कस्तो बन्ने हो, त्यो हाम्रा लागि काल्पनिक हुन सक्छ ।
अमेरिकी सडक सन्जालको विकासको मोडलले कुनै पनि देशमा व्यापार व्यवसाय, यातायात, ढुवानी, सहज पहुँच, उत्पादन, रोजगारी र समग्र देश विकासमा क्रान्ति नै आउने देखेर संसारभर यो मोडलबाट प्रभावित भई धमाधम राजमार्गहरू बनाइँदै छ । कति बनिसके । अहिले आएर त विकसित देशहरूमा अत्याधुनिक एवं विलासी राजमार्ग बनाउने लहर नै चलिरहेको छ ।
जस्तो, १९९० को सुरुदेखि नै थालिएको चीन नवीकरण अभियानमा सडक निर्माण पहिलो प्राथमिकतामा पर्यो । चीनले बनाएको सडक सन्जालले अहिले विश्वलाई नै छक्क पारेको छ । भारतले भर्खरैको दशकमा बनाएका राजमार्गहरूले देशको मुहारै फेरिदिएको छ । निर्माणको काम भइरहेको दिल्ली–मुम्बई १२ सय ५० किलोमिटरको एक्सप्रेस वेमा १५ अर्ब डलर खर्च भइरहेको छ । मुम्बईको पश्चिमतिर अरेबियन तटमा १.७ अर्ब डलरमा अर्को विलासी सडक बन्दै छ ।
उता, विकासमा पछि परेको भनिएको अफ्रिका महादेशका कयौँ राष्ट्रहरूमा पनि आन्तरिक हाइवे बनिसकेका छन् भने सम्पूर्ण अफ्रिका महादेशलाई नै शृंगार्ने ट्रान्स अफ्रिकन हाइवे योजना (५६ हजार ६ सय ८३ किलोमिटर) अन्तर्गत ९ वटा आधुनिक सडक बनिरहेका छन् ।
दक्षिण अमेरिकाका प्राय: देशहरूमा सुविधासम्पन्न राजमार्गहरू बनिसकेका छन् । युरोपमा त सडकका आकर्षक नमुना छन् नै । नर्वेको पश्चिमतिर आन्ध्र महासागरको तटमा दक्षिणदेखि उत्तरसम्म बनाइँदै गरेको ४७ अर्ब डलरको विलासी सडक कोस्टल हाइवेमा धेरैको चासो छ ।
स्थानीय, क्षेत्रीय र अन्तरदेशीय राजमार्गहरू त विश्वमा धेरै छन् । त्यतिले मात्र विश्व बजारलाई मनग्गे नभएर अब अन्तरमहादेशीय सडक कनेक्टिभिटीले संसारलाई बाँध्ने योजना तयार गरी काम पनि सुरु भइसकेको छ । चीनको ओबीओआर (वन बेल्ट वन रोड) पछिल्लो प्रत्यक्ष नमुना हो ।
राजमार्ग निर्माणको यो लहरले विश्वभरि विकासमा आर्थिक क्रान्ति नै ल्याइदिएको छ । प्रगतिउन्मुख कुनै पनि देशलाई सडक सन्जालको यो मोडल अत्यन्तै प्रेरणादायी र उपयोगी देखिन्छ ।
सम्बन्धित
२००७ को राजा/प्रजाको संयुक्त प्रजातान्त्रिक आन्दोलनपछि अहिलेसम्म जारी भएका संविधानअनुसार र...
कार्यकर्ता होइन, नागरिक भएर सोचौँ
अमेरिकामा चकित पार्ने धेरै पक्षहरू हुँदाहुँदै पनि सुरुमै सबैको ध्यान खिचेर विकासको परिचय द...
अमेरिकी सडक सन्जाल : विकासको अनौठो मोडल
छोरीचेलीको करियरका लागि सीमित रकम तिर्न नसक्ने तर पराई घर पठाउन ऋण गरेरै भए पनि लाखौँ खर्च...
छोरीचेलीको हैसियत बिहे मात्रै ?
ट्याक्सी ड्राइभर पहिलो पटक मैले कसरी र कहिले हेरेँ, याद छैन । तर हेर्नेबित्तिकै मलाई त्यो ...
ट्राभिस कुटाइममा मुर्दाघर आयो
तिमी पनि तिम्रा प्रियहरूलाई भनिदेऊ, ‘क्षमा देऊ ।’ उनीहरूलाई सिकाइदेऊ, बदलाका लागि होइन, बद...
बदलाका लागि होइन, बदलावका लागि लड्नुपर्छ
अमेरिका विकास, शक्ति र संस्कृतिमा जति धनी छ, भित्र लुकेको जातीय तुष पनि उत्तिकै टाँसिएको छ...