सुनसान रसुवागढी नाका
साढे तीन महिना अघिसम्म रसुवागढी नाकामा खटिने सुरक्षा अधिकारीलाई भन्सार व्यवस्थापनमा भ्याई–नभ्याई हुन्थ्यो । लकडाउनपछि नाकामा न सामान आयात भएको छ, न त निर्यात ।
लकडाउनअघि व्यापारी एवं व्यवसायीहरूको भीडभाड र ढुवानी साधनको थामिनसक्नुको चाप हुने रसुवागढी नाका यतिबेला सुनसान छ ।
साढे तीन महिना अघिसम्म नाकामा खटिने सुरक्षा अधिकारीलाई भन्सार व्यवस्थापनमा भ्याई–नभ्याई हुन्थ्यो । लकडाउनपछि रसुवागढी नाकामा न सामान आयात भएको छ, न त निर्यात । पर्यटक आगमन तथा व्यापार व्यवसायसमेत ठप्प हुँदा नाकामा चहलपहल करिब शून्यजस्तै छ । सीमामा सुरक्षा अधिकारीहरू मात्र छन् । सामान लिन केरुङ जान लाइनमा राखिएका केही खाली कन्टेनर छन् ।
कोभिड–१९ को संक्रमण फैलिएपछि १५ माघदेखि नै रसुवागढी नाकाबाट आयात–निर्यात र आउजाउ ठप्प भएको हो । त्यसअघि पनि ल्होसार पर्व, पहिरो र हिमपातका कारण केही दिन आयात–निर्यात रोकिएको थियो । सीमामा चौबीसै घन्टा नेपाल प्रहरी र सशस्त्र प्रहरी खटिएको राजस्व तथा भन्सार सुरक्षा गुल्म टिमुरेका प्रहरी नायब उपरीक्षक लक्ष्मण थापा मगर बताउँछन् । तिब्बतको जिलोङ काउन्टी प्रशासनले कोभिड– १९ रोकथाम तथा नियन्त्रणका लगि जिल्ला विपद् व्यवस्थापन समिति रसुवालाई दुई पटकसम्म यही नाका हुँदै स्वास्थ्य सामग्री उपलब्ध गराएको थियो । त्यसबाहेक नाकाबाट कुनै मालसामान आयात–निर्यात नभएको उनको भनाइ छ । नाकामा दुवै देशका सरकारी कार्यालय भने खुलै छन् । रसुवागढी नाकाबाट आउजाउ र यातायात चल्न छाडेपछि नेपालतर्फको टिमुरे बजार पनि सुनसान बनेको गोसाइँकुण्ड गाउँपालिका– २ का अध्यक्ष दावा डिन्डुप तामाङ सुनाउँछन् । भन्छन्, “यसले यहाँको व्यापार/व्यवसायमा ठूलो असर परेको छ ।”
चारैतिर अग्ला गगनचुम्बी पहाड । लिन्दे र केरुङ खोलाको संगमस्थल हो, रसुवागढी नाका । कुनै बेला चीनबाट नेपालमा व्यापार हुने सबभन्दा पुरानो नाका भए पनि रसुवागढीको खासै चर्चा थिएन । भारतको नाकाबन्दी र भूकम्पले तातोपानी नाका बन्द भएपछि रसुवागढी एकाएक चर्चामा आएको हो । भारतले नाकाबन्दी लगाउँदा चीन सरकारले अनुदानमा दिएको तेल रसुवागढी हुँदै नेपाल भित्रिएपछि यो नाकाको चर्चा चुलिएको हो । पछिल्लो समय चीनको रेल केरुङ, रसुवागढी हुँदै काठमाडौँ पुग्ने खबरले पनि यो नाका थप चर्चामा छ ।
चीनसँग व्यापार हुने पुरानो नाका भएकैले गढीमा ०१३ मै भन्सार कार्यालय स्थापना भएको थियो । त्यतिबेला नाकासम्म यातायात पहुँच थिएन । सडक नपुग्दा यस नाकाबाट नुन, भेडाच्यांग्रा, जिम्बु, ऊन, जिन्स र मखमलको रोल कपडालगायत सामान बोकाएर आयात हुने गरेको टिमुरेका स्थानीय सूर्य घले स्मरण गर्छन् । भन्छन्, “व्यापारीहरूले केरुङदेखि नै भरियालाई सामान बोकाएर ल्याउँथे ।”
सडकले नजोडिँदासम्म नाकामा खासै चहलपहल थिएन । चीनले स्याफ्रुबेँसी–रसुवागढी सडक निर्माण गरेपछि यो नाका यातायात सञ्जालमा जोडिएको हो । यातायात पुगेसँगै नाकामा विस्तारै चहलपहल बाक्लिँदै गयो । १५ मंसिर ०७१ देखि उक्त नाका विधिवत् रूपमा सञ्चालनमा आएको हो । भूकम्पले करिब ८ महिना बन्द नाका ०७२ मंसिरदेखि पुन: सञ्चालनमा आएको हो ।
चीनबाट हुने धेरैजसो आयात ०७२ मंसिरदेखि यही नाकाबाट हुँदै आएको छ । चीन सरकारले १४ भदौ ०७४ मा रसुवागढीलाई अन्तर्राष्ट्रिय नाका घोषणा गरेपछि सीमामा व्यापारी, व्यवसायी र सवारी साधनको चाप बढ्दै गएको छ । पाँच वर्षअघिको भूकम्पले तातोपानी नाका बन्द भएपछि रसुवागढीबाट नेपालले हाल वार्षिक अर्बौं मूल्य बराबरका सामान आयात–निर्यात गर्दै आएको छ ।
रसुवागढी नाकाबाट व्यापारिक कारोबार ह्वात्तै बढे पनि नेपालतर्फको सीमामा भौतिक अवस्था भने नाजुक रहेको त्यहाँ पुगेपछिको दुई फरक दृश्यबाटै प्रस्ट देखिन्छ । नाकापारिपट्टि चिनियाँ भूभागमा आधुनिक भवन बनेका छन् । अध्यागमन र भन्सारका भवनहरूमा आधुनिक उपकरण जडान भएका छन् । चीनले नाकाबाट केरुङ बजारसम्म पुग्नकै लागि दुई लेनको कालोपत्रे पक्की सडक निर्माण गरेको छ । केरुङसम्म पुग्ने सडकमा पहिरो छल्नका लागि ठाउँ–ठाउँमा सुरुङ र आकासे पुल हालिएको छ । सडक भित्ताबाट झर्ने ढुंगा रोक्न तारजाली लगाइएको छ ।
रसुवागढी नाकालाई चीनको संघीय सरकारले दक्षिण एसिया प्रवेश गर्ने मूलद्वार मानेको छ । त्यसैले चीनले भूकम्पलगत्तै आफ्नो भूभाग रसुवागढी नाका र केरुङलाई प्राथमिकतामा राखेर भौतिक पूर्वाधारको तीव्र विकास गरिरहेको छ । यता, नेपालतर्फको संरचना भने सीमापारिको भन्दा ठीक विपरीत छ । पानी पर्दा पहिरो, घाम लाग्दा धुलो उड्छ । हावा चल्दा माथिबाट ढुंगा खस्छ । भूकम्पले क्षति गरेको चीनतर्फका संरचना निर्माण भइसके तर नेपालतर्फको नाकामा पूर्वाधार निर्माण पुरानै तालमा रहेको व्यापारी धर्म पौडेल बताउँछन् ।
नेपालतर्फ सीमामा एकीकृत भवन निर्माण पनि कछुवाको गतिमै छ । टिमुरेमा चीन सरकारकै सहयोगमा सुक्खा बन्दरगाह निर्माण भइरहेको छ । सवारी जाँच्ने भेहिकल एक्सरे, मेटल डिटेक्टरलगायत आधुनिक मेसिन नहुँदा चेकजाँचमा समस्या रहेको सीमामा खटिएका सुरक्षा अधिकारीहरू नै बताउँछन् । नेपालतिरको नाकामा प्रहरीले टहराबाट सुरक्षा जाँच गर्नुपर्ने बाध्यता छ । नाका पुग्ने सडकमा खाल्डाखुल्डी र पहिरोको जोखिम पनि उत्तिकै छ । नेपालको रसुवागढी नाकाबाट केरुङसम्मको दूरी २४ किलोमिटर छ ।
नाका बन्दसँगै आयात निर्यात ठप्प हुँदा राजस्व संकलन प्रभावित भएको रसुवा भन्सार कार्यालयका प्रमुख भन्सार अधिकृत पुण्यविक्रम खड्काले जनाए । भन्छन्, “दैनिक करोडौँ राजस्व संकलन हुने रसुवा भन्सारको चैत र वैशाख महिनाको राजस्व संकलन शून्य भएको छ ।”
आर्थिक वर्ष ०७५/७६ मा चीनबाट करिब २ खर्ब मूल्य बराबरको सामान आयात भएको छ । त्यसमध्ये २० प्रतिशत रसुवागढीबाटै भित्रिएको भन्सार विभागको तथ्यांक छ ।
सम्बन्धित
अमेरिकाले बर्सेनि निकाल्ने आतंकवादसम्बन्धी प्रतिवेदन नेपालबारे फेरिएको धारणा...
नेपाललाई 'आतंकवादको हब' मान्ने अमेरिकी धारणा कसरी परिवर्तन भयो ?
लकडाउनपछि आफ्नो मुलुक फर्किएका भारतीय मजदुर सम्पर्कमै आएनन्, रेडजोनमा परेका स्वदेशकैलाई ल्...
उद्योग चलाउनै मुस्किल
सात दशकयताको दलीय तानातानको शिकार बन्दै आएको नागरिकता मुद्दामा यसपल्ट पनि विगतकै राजनीतिक ...
नागरिकतामा किन सधैँ किचलो ?
केन्द्रीय अनुसन्धान ब्युरो, बाग्मती प्रदेशसहितको सिन्धुपाल्चोक, काभ्रे र प्रदेश २ सर्लाहीब...
आश्रममै रहे पनि किन पक्राउ पर्दैनन् बमजन ?
मुख्यमन्त्री शंकर पोखरेललाई प्रदेशमा आएर केन्द्रीय भूमिका गुम्ने भय, पार्टी इन्चार्ज र अर्...
ओलीका ‘अलराउन्डर’ विश्वासपात्र
कोरोना महामारीले खर्च घटाउन र प्रशासनलाई चुस्त राख्न सबक सिकाए पनि अनावश्यक खर्च कटौतीमा भ...