ठेकेदारप्रति सरकारी रवैयाले उब्जाएको प्रश्न
पूर्वाधार निर्माण आयोजना ठेक्का लिने तर काम अलपत्र छाड्ने ठेकेदारप्रति सरकारी रवैयाले नागरिकमा अविश्वास पैदा हुनु स्वाभाविक हो ।
८ महिनायता मात्रै प्रधानमन्त्री केपी ओलीले ठेकेदारका कामचोर प्रवृत्तिमाथि तीन पटक बोले । राजनीतिक संरक्षणमा ठेकेदारले आयोजना अलपत्र पारेको मात्रै भनेनन्, तिनलाई कारबाही गर्न मन्त्री र सचिवहरूलाई समेत निर्देशन दिए ।
प्रधानमन्त्रीले दिएको निर्देशनको परिणाम नागरिकले अहिलेसम्म देख्न पाएका छैनन् । ०७४ मै गृहमन्त्री रामबहादुर थापाले निर्धारित समयमा काम नगर्ने ठेकेदारलाई कारबाही अभियान चलाए । तर पार्टीको उपल्लो तहका नेताको दबाबमा मन्त्री थापा पछि हटे । ठेकेदारसामु सरकारी निरीहता प्रदर्शित गर्न ती सन्दर्भ पर्याप्त थिए ।
सरकार र नागरिकको अहिले प्रमुख आकांक्षा हो– पूर्वाधार निर्माण । पूर्वाधार निर्माणको गुणस्तर र गतिले सुखी नेपाली : समृद्ध नेपालको सरकारी नारामा एउटा टेकोको काम गर्छ । तर नेपालको यो अंकमा योगेश ढकाल र यम बमको आवरण कथाले भन्छ : नेपालमा पूर्वाधार निर्माणको ढिलासुस्ती र रोगी आयोजनाका कारण नागरिक तहमा आक्रोश मात्र छैन, खर्बौँ लगानी बालुवामा पानीझैँ भएको छ ।
समयमा काम नसक्ने ठेकेदारविरुद्ध नागरिकको विरोध शैलीको पछिल्लो जुक्ति मात्रै थियो– सार्वजनिक स्थलमा फोटो टाँस्ने । भक्तपुर–नगरकोट खण्डको सडक ठेक्का पाएका शारदाप्रसाद अधिकारीले सम्झौताअनुसार निर्धारित समयमा मात्र होइन, थप समयमा पनि काम नगरेपछि निस्केको स्थानीयको जुक्ति दोलखासम्म पुग्यो । नागरिक तहमा यसरी बढ्दो वितृष्णा, निराशा र आक्रोशको परिणति सरकारले अनुमान गरेको छैन । यो विरोधको शैली र आक्रोशको निशाना ठेकेदार लक्षित मात्रै नभई सिंहदरबारप्रति नै हो ।
राजनीति–कर्मचारी–ठेकेदार त्रिपक्षीय कनेक्सनको मारमा अहिले २२ सयभन्दा बढी आयोजना छन् । ठेक्का लागेका तर आशातीत काम नभएका ती आयोजनाको बजेट मात्रै करिब २ खर्बभन्दा बढी छ । र, ठेकेदारले पेस्की रकमबापत करिब ४५ अर्ब रुपैयाँ हात पारिसकेका छन् । ठेकेदारले पाउने राजनीतिक ओत र कर्मचारीमा कमिसन लोभको भित्री पाटो झनै डरलाग्दो छ । राजनीतिक पहुँच र प्रभाव अनि कर्मचारी प्रशासनसँगको संगतिले टेन्डरको मापदण्ड निर्धारित हुन्छ । मिलेमतोमै निश्चित कम्पनीका लागि मापदण्ड तय हुन्छ अनि निर्माणको आवश्यकता र गुणस्तर ओझेल पर्छ । नेता र पार्टीको खर्च चलाउने जिम्मा ठेकेदारको काँधमा पुगेपछि उनीहरूको धर्म धरमराउनु अस्वाभाविक होइन ।
नीति निर्माण तहमा रहेका ठेकेदारले लाइन मिलाएर आफ्नै कम्पनीलाई ठेक्का दिने र समयमा काम नगर्ने प्रवृत्ति झनै खतरनाक छ ।
ठेकेदारको प्राविधिक क्षमता, वित्तीय सक्षमता र दक्ष जनशक्तिको मूल्यांकन नगरी ठेक्का सम्झौता गर्ने प्रचलन अर्को जटिल समस्या हो । आयोजनाको डिजाइनमा एकातिर सरकारसँग दक्ष जनशक्तिको कमीकै कारण परामर्शदातामा निर्भरता बढेको छ । यसले संरचनाको डिजाइनमा समस्या देखिएको छ, अर्कातिर लागत बढाइरहेको छ ।
ठेकेदारलाई मात्रै दोषको भारी बोकाएर सरकारी पक्ष पानीमाथिको ओभानो रहन सक्दैन । पूर्वाधार निर्माणमा प्रस्थानबिन्दुबाटै सरकारी कार्यशैलीमाथि प्रश्न उठ्छ । आयोजनाको विस्तृत डिजाइन, पर्याप्त बजेट, मुआब्जा वितरण र साइट क्लियरेन्सको टुंगो नलाग्दै टेन्डर आह्वान गर्ने सरकारी परिपाटी छ । त्यही सरकारी कमजोरीका कारण ठेकेदारले पेस्की रकम लिएर आयोजना अलपत्र पार्ने अनि अन्यत्र व्यापार गर्ने छूट पाएका छन् ।
पूर्वाधार निर्माण आयोजना ठेक्का लिने तर काम अलपत्र छाड्ने ठेकेदारप्रति सरकारी रवैयाले नागरिकमा अविश्वास पैदा हुनु स्वाभाविक हो । त्यस अर्थमा सरकारको ठेकेदारप्रति ठोस कदम, टेन्डर प्रथाको सुधार र नैतिक आचरण अपेक्षित छ । निर्माण उद्योगको रणनीतिमै बहस गर्न पनि ढिला भइसकेको छ ।
सम्बन्धित
स्वदेशभित्र औपचारिक क्षेत्रभित्र काम गर्ने कर्मचारीहरूदेखि सडकका व्यापार र मजदुरका कुरा, र...
रोगभन्दा भयानक बन्दै छ रोजगारी संकट [सम्पादकीय टिप्पणी]
समय छँदै देखाइने अग्रसरता यही स्तरमा कायम रहे हामी सम्भवत: यो विश्वव्याधि छल्न सफल राष्ट्र...
स्वास्थ्य संकटकाल : मिलेर सामना गरौँ [विशेष सम्पादकीय]
यो संकटोन्मुख घडीमा गर्न सकिने न्यूनतम जिम्मेवारी पनि पूरा नगर्दा आज फेरि एक पटक राज्यका न...
कोरोना सन्त्रासबीच अभिभावक-राज्यको खोजी
संकटको मौका छोपेर उपभोक्ता लुट्ने कार्य सर्वथा निन्दनीय छ । उनीहरूमाथि सरकारले तत्काल कार...
कोरोनाको नाममा कालाबजारियाको संक्रमण
निश्चित व्यक्तिको इच्छापूर्तिका लागि सिंगो प्रक्रिया बन्धक बनाउने कृत्य अब रोकिनुपर्छ ।...
प्रधानमन्त्रीले सरकारको बदनाम गरे, नेकपा सचिवालयले आफ्नै पार्टीको
भ्रष्टाचार आफू पनि नगर्ने, अरूलाई पनि गर्न नदिने प्रधानमन्त्री ओलीको प्रतिबद्धताको वास्तवि...