यसरी जन्मियो स्किब
सामूहिक कलाको विस्तारका लागि स्किब समूह खोलियो, सन् १९७१ मा ।
बम्बईमा कला पढेका थुप्रै साथीहरू थियौँ तर कला संगठन थिएन । व्यक्तिगत रुपमा खर्च जोहो गर्न सकिने अवस्था पनि थिएन । एकल कला प्रदर्शनीको लागत पनि महँगो हुने, निम्तो कार्ड छाप्नुपर्ने, क्याटलग बनाउनुपर्ने, हल बुकिङ गर्नुपर्ने । त्यसैले संगठन निर्माण गरेर सामूहिक रुपमै कला क्षेत्रलाई उँभो लैजाने सम्भावना देख्यौँ । यसो गर्दा खर्च कम लाग्ने, प्रचारप्रसार पनि गर्न सहज हुने ।
सामूहिक कलाको विस्तारका लागि स्किब समूह खोलियो, सन् १९७१ मा । वत्सगोपाल वैद्यजीको घरमा लामो बैठक बस्यौँ । शशि शाह, कृष्ण मानन्धर, इन्द्र प्रधान र वत्सगोपाल वैद्यकै नामको पहिलो अक्षरबाट समूह बन्यो । नारायणबहादुर सिंह र लैनसिंह बाङ्देल त्यसका सल्लाहकार थिए ।
हुन त हामीले संस्था खोल्नुअघि नेपालमा आर्ट क्षेत्रमा क्रियाशील ग्रुप हुँदै नभएका होइनन् । सत्यमोहन जोशी, चन्द्रमानसिंह मास्के, तेजबहादुर चित्रकारलगायत समूह कला क्षेत्रमा क्रियाशील थियो । पाटनमा सत्यमोहनले धेरै पटक कला प्रदर्शन गरे । राजा त्रिभुवनलाई समेत बोलाएर उद्घाटन गराउँथे । तर तिनको गतिविधि क्षणिक मात्र हुन्थ्यो ।
चन्द्रबहादुर मानन्धर, चन्द्रमान मास्के, जीवरत्न श्रेष्ठ, कालिदास श्रेष्ठजस्ता आर्टिस्टको पनि स्क्वायर ग्रुप थियो । तर त्यो ग्रुप निरन्तर रहन सकेन । एक–दुई वर्ष चलेर पछि बन्द भयो ।
योङ आर्टिस्ट ग्रुप र यस्तै अन्य समूह जन्मिए तर दिगो भएनन् । सन् १९७२ को योङ आर्टिस्ट ग्रुपमा पुष्परत्न शाक्य अध्यक्ष, बैकुण्ठमान श्रेष्ठ सचिव, सल्लाहकारमा राष्ट्रिय स्वतन्त्र विद्यार्थी मण्डलका अध्यक्ष पदम ठकुराठी थिए । उनले कैयौँपल्ट काठमाडौँ टुँडिखेलमा कला प्रदर्शनी गरेका थिए । स्किब स्थापनापछि पनि थुप्रै आर्टिस्ट समूह जन्मे । स्किब स्थापनाको मुख्य उद्देश्य कला क्षेत्रलाई व्यवस्थित गरेर नेपाल र बाहिरी संसार चिनाउनु थियो ।
स्किब सदस्यको प्रदर्शनीमा आ–आफ्ना छन्दको आधुनिक चित्र समावेश हुन्थे । मेरा चित्रमा विशेषगरी घोडा, वत्सगोपालको गणेश, इन्द्र प्रधानको मोडर्न आर्ट र कृष्ण मानन्धरको हरियो जंगलका परिवेश समेटिन्थे ।
हाम्रो समूहमा सबैभन्दा क्रियाशील थिए, इन्द्र प्रधान । बूढानीलकण्ठ स्कुलका कला मास्टर प्रधान युवराज दीपेन्द्रलाई कला पढाउँथे । नेपालभर कलाका विद्यार्थी छनोट जिम्मा उनैले पाएका थिए । रानी ऐश्वर्यले समेत युवराज दीपेन्द्रले नपढे कान निमोठ्न अह्राएको प्रसंग प्रधान हामीलाई सुनाउँथे ।
सन् १९९५ मा प्रधानको निधन भएपछि स्किब पहिलेजस्तो क्रियाशील हुन सकेन । यसका सदस्यको नियमित प्रदर्शनी रोकिन पुग्यो । स्किबमा आबद्ध सदस्यले ३० वर्षसम्म निरन्तर सामूहिक कला प्रदर्शन गर्न सके ।
स्किबमा आफ्नैपन, आत्मा र रंग बोलून् भन्ने हाम्रो ध्येय थियो । समूहका सदस्यबीच मतमतान्तर भने कहिल्यै भएन । अध्ययनताका नै महाराष्ट्रमा रामकुमार, रजा र सुजा आदि ग्रुपले कला क्षेत्रमा हासिल गरेको उपलब्धि देखेका थियौँ । उनीहरुको प्रेरणाले नै हाम्रो संस्था जन्मिएको हो । स्किबले समूहगत रुपमा काम गरेकैले नेपालको कला क्षेत्र अन्तर्राष्ट्रिय स्तरमा पुग्न सकेजस्तो लाग्छ ।
हामीले धेरै पटक राजधानी काठमाडौँसहित पोखरा, विराटनगरलगायत प्रमुख सहरमा सामूहिक कला प्रदर्शनी गर्यौँ । दार्जिलिङसम्म पनि स्किबले आफ्नो उपस्थिति जनायो । उबेला सरकारले कला क्षेत्रलाई प्रमुखता दिएको थियो । कुनै बेला त स्किबको प्रदर्शनी भनेपछि ठूलै चाडजस्तो हुन्थ्यो । दरबारबाट राजारानीले समेत केही दिन प्रदर्शनी ढिला भए सोधखोज गर्थे । गोरखापत्रले त आर्टिस्टबारेका समाचारलाई प्राथमिकता दिएरै छाप्थ्यो ।
गोरखापत्रका सम्पादक नारायणबहादुर सिंह कलापारखी थिए । उनैले नेपाल प्रज्ञाप्रतिष्ठानबाट समसामयिक नेपाली चित्रकलाको इतिहास प्रथम संस्करण प्रकाशन गरेका थिए, ०३३ मा । यो किताबमा त्यतिबेलाका नेपाली आर्टिस्टहरुको जीवनी छापिएको छ । यसैलाई नेपालको कला क्षेत्रको महत्वपूण आधार मानिन्छ ।
स्किबकै कारण नेपालको आधुनिक कला विस्तारले फड्को मार्यो । हामी तीन सदस्यलाई पनि बुढ्यौलीले छोयो । शारीरिक अस्वस्थताका कारण सामूहिक कला प्रदर्शन गर्न सकिने अवस्था रहेन । तर प्रायोजक फेला पर्दा भने स्किबका कला प्रदर्शनीलाई निरन्तरता दिइरहेकै छौँ ।
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...