[स्मरण] फिल्मी गानाले ढाड खुस्कियो
उसबेला मनोरन्जनका साधन उति थिएनन् । अड्डा छुट्टी भएपछि हाकिम र कर्मचारीहरू बजारका चियापसलमा क्यारमबोर्ड खेल्थे । समयले खानपिन, लुगाफाटासँगै भाषामा पनि प्रभाव पार्दै थियो । उनीहरूले क्यारमबोर्ड खेल्दा बहुप्रयोग गर्ने अंग्रेजी शब्द ‘चानस’ थियो ।
उतिबेला यातायातको साधन घोडा मात्रै थियो । मेरो बुबाको नाम मात्र डबल सुब्बा नभएर जीउडाल पनि डबल नै थियो । त्यसैले उहाँलाई टाढाको बाटो लरतरो ज्यानको घोडाले बोक्नै नसक्ने । पाँचथरदेखि मधेस अथवा इलामदेखि मधेससम्म घोडामै आउजाउ गर्नुहुन्थ्यो बुबा । डबल आङको डोमा नामक ग्यामु रङको भोटेघोडा थियो बुबाको । त्यो घोडा इलाम बस्दा फुक्यो भने अथवा पानी खुवाउन लगियो भने जबरजस्ती गरेर पनि बजारमा मुखराम मारवाडीको गद्दीमा पुगिहाल्थ्यो र दाना नदिउन्जेल उभिरहन्थ्यो । साहूले धानको दाना खान दिएपछि बल्ल लगेको ठाउँतिर जान मान्थ्यो । बूढो भइन्जेल बाँच्यो डोमा । परिवारको सदस्य थियो त्यो । सारतापको घरबारीमा बाँस झ्याङको फेदमा उसलाई सद्गत गर्यौँ पछि । झन्डै विसं ०४० सम्म नै हामीले पनि पाँचथरदेखि इलामसम्म र इलामदेखि झापा तलमाथि गर्दा घोडा नै प्रयोग गर्यौँ ।
इलामबजार पूर्व नेपालको विकसित बजार मानिन्थ्यो पहिले । जंगबहादुर राणाले साइनोमा ज्वाइँ पर्ने गजराज थापालाई इलामको बडाहाकिम बनाएर पठाएपछि उनले नै इलामबजारको पश्चिम पाटोमा ठूलो चियाबगान लगाएका थिए, विसं १९०८ तिर । काठमाडौँबाट नेवार व्यापारी– अवाले, श्रेस्तेदार र कालीगढहरू पनि लगेका थिए भन्ने पछि काठमाडौँका मन्दिरहरूका शैलीमा बनेका भीमसेनथान, माइथान, नारायणथान आदि र हिटीधाराले बताउँछन् ।
मेरा पिताजी आफ्ना दाजुभाइभन्दा लवाइ–खुवाइ मात्र होइन, विचार र जीवनशैलीमा पनि निकै आधुनिक हुनुहुन्थ्यो । हरेक राजनीतिक परिवर्तनले सामाजिक र सांस्कृतिक जीवनशैलीमा प्रभाव पार्दो रहेछ । ००७ को जनक्रान्तिपछि लाउने वस्त्रमा पनि परिवर्तन आयो । भारतका नेताहरूले लाउने जवाहर कोट तथा सेरवानी कोट उदाहरण हुन् । त्यसरी नै पञ्चायतकालमा नेपालभित्र विद्यमान भारतविरोधी वातावरणमा घरमा बस्दा धेरैजसो नेता वा मानिस लुंगी लगाएका देखिन्थे । पहिरिने पोसाकमा समसामयिक राजनीतिको छाप ब्रान्डजस्तो टाँसिएको हुन्छ कि ? नेपालका ठूला नेताहरूले लगाएको देखेर अरूले जस्तै मेरा पिताजीले पनि सेरवानी सिलाउनुभयो र मलाई पनि सिलाइ दिनुभयो । ०१० मा सिलाएको सेरवानीले धेरै वर्ष थाम्यो । कालो रङको त्यो सेरवानी–कोट पछि दार्जिलिङमा पढ्दा पनि लगेँ । साहित्यकार र समालोचक (पछि राजनेता) मित्र गुमानसिंह चामलिङसँग चिनजान र मित्रता भएपछि उनले समेत त्यो सेरवानी लगाए ।
उसबेला मनोरन्जनका साधन उति थिएनन् । अड्डा छुट्टी भएपछि हाकिम र कर्मचारीहरू बजारका चियापसलमा क्यारमबोर्ड खेल्थे । समयले खानपिन, लुगाफाटासँगै भाषामा पनि प्रभाव पार्दै थियो । उनीहरूले क्यारमबोर्ड खेल्दा बहुप्रयोग गर्ने अंग्रेजी शब्द ‘चानस’ थियो ।
‘चानस नै नदिने’, ‘चानस नै दिएनन्’ जस्ता शब्दावली प्रयोग हुन्थे । ००८/००९ तिर मुक्तिसेनाका जीओसी तथा बडाहाकिमहरू बाहिर गएर इलाम फर्कंदा माईथान फेदीको सानो टुँडिखेलमा १०–११ तोपको बढाइँ पनि खान्थे । बजार बीचमा भीमसेन थानको मन्दिरछेउमा नाम्सालिङका ढकालहरूका लामा र ठूला घर थिए । ती घरमा दार्जिलिङबाट जेनेरेटर ल्याएर फिल्म देखाउने काम पनि जनक्रान्तिका अगुवाहरूले गरे । मैले त्यसै हलमा पहिलोचोटि हिन्दी सिनेमा हेरेँ । हिरो दिलीपकुमार र हिरोइन नर्गिस थिए क्यार । फिल्म थियो दिदार । म घोडा कुदाउँदै हिरोले गाएको गीतको बोल अझै सम्झन्छु– ‘ओ ओ ओ बचपनके दिन भुला न देना...।’
एक दिन कसको छोरो यही गीत गाउँदै घोडालाई पानी खुवाउन लाँदा लगाम हातबाट खुस्काएर बाँसघारीमा जोडले पछारिएछ । हामी घोडालाई डोर्याएर पानी खुवाउन लैजाँदै गर्दा “ए हाँसुले, पाँडुले हो, ‘ ओ... बचपन के दिन भुला न देना’ गाउँदै जालाऊ र पछारिएर हाड खुस्केला नि !” जेठा मामा पदमबहादुर देवानले पछिसम्म गिज्याउनुहुन्थ्यो । इलामबजारमा बसोबास थालेपछि निजी तवरमा स्कुल सञ्चालन गरी अंग्रेजी शिक्षाअनुकूल पठनपाठन गराउने पहिलो शिक्षक हुनुहुन्थ्यो पदमबहादुर देवान । राम्रो चित्रकार उहाँ । पत्रपत्रिका पढ्न रुचि राख्ने जेठा मामाका लागि उहाँले नियमित रूपमा धर्मयुग, इलेस्ट्रेटेड विक्ली र अन्य पत्रिका मगाइदिनुहुन्थ्यो । तिनमा बनारसबाट प्रकाशित हुने नेपाली पत्रिका युगवाणी पनि थियो । घरवरिपरि बारमा कलमी गरेको नीलकाँडामाथि १०–१५ वटा टोपी आफैँ धोएर लहरै सुकाउनुहुन्थ्यो । माइजू मायादेवी सुब्बाकहाँ छात्राहरू ट्युसन पढ्न आउँथे । निकै किताब प्रकाशित छन् उहाँका ।
प्र स्तुति : रमण घिमिरे
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...