[स्मरण] वल्लभको निम्तोले लफडा
अनौठा आनीबानी थिए ईश्वरवल्लभका । कसैसँग नदब्ने, सम्झौता नगर्ने ।
अनौठा आनीबानी थिए ईश्वरवल्लभका । कसैसँग नदब्ने, सम्झौता नगर्ने । त्यस्तो बानीलाई हामी घमण्डी वा एकलकाँटे भन्छौँ । दाइ इन्द्रबहादुर राई र मैले धेरै वर्षपछि सिलिगुडीमा भेट्दा उनको एउटा यस्तै बानीले उत्पन्न गराएको घटना स्मरण गर्यौँ ।
“काइँलालाई थाहा छ, त्यो घटना ?” उहाँले त्यो प्रसंग कोट्याउनुभयो ।
प्रसंग कोठगोष्ठी साहित्य–प्रतिष्ठानको आयोजनामा भएको एउटा साहित्यिक गोष्ठीका लागि वल्लभले तयार गरेको निम्तोपत्रको हो । सन् १९६१ को अन्ततिर अर्थात् तेस्रो आयाम पत्रिका निस्कनु एक/दुई वर्षअघिको घटना ।
त्यसताका वल्लभजी एक–डेढ वर्ष मेरै कोठामा बस्नुभएको थियो । सँगै बस्न थालेपछि हामी कोठामै नियमित साहित्यिक गोष्ठी गथ्र्यौँ । भित्तेपत्रिका पनि निकाल्थ्यौँ । त्यसलाई हामीले नाम दियौँ, ‘ कोठगोष्ठी साहित्य प्रतिष्ठान’, म्युनिसिपल बिल्डिङ, सी, चोकबजार, दार्जिलिङ । यसै प्रतिष्ठानले पछि तेस्रो आयाम पत्रिका प्रकाशन गर्यो ।
एउटा गोष्ठीका लागि निम्तोपत्र छापेर बाँड्ने निधो भयो । निम्तोपत्र लेख्ने र प्रेसमा पुर्याउने जिम्मेवारी वल्लभलाई दिइएको थियो । निम्तोपत्र छापिएर बाँड्ने बेलामा हामी छक्क पर्यौँ । तर, समय थिएन र त्यत्तिकै बाँडियो । वल्लभले बेहोरा लेखेछन्, ‘बुद्धि भएका र कविता बुझ्ने मात्र आउनू कविगोष्ठीमा । नबुझ्ने नआए हुन्छ । हामीलाई बुझ्ने श्रोता चाहिन्छ, भीड होइन । भीडतन्त्रको विरोधी हामी छौँ ।’
तोकिएकै दिन गोष्ठीस्थल गोर्खा दु:ख निवारक भवनमा जम्मा भयौँ । आमन्त्रित सहभागी पर्खेर धेरै बेर बस्यौँ । अन्त्यमा एकएक गरेर तीन जना आए । अहिले म सबैको नाम सम्झन सक्दिनँ । एक जना थिए, त्यतिबेलाका नाम चलेका लेखक, कथाकार जी छिरिङ । मञ्चमा हामी जम्मा पाँच जना थियौँ । कोठगोष्ठी साहित्य–प्रतिष्ठानका सबै पदाधिकारी पनि थिएनन् । इन्द्रबहादुर राई, ईश्वरवल्लभ, एक जना पन्जाबी फोटो पत्रकार/कवि मदहोश, वीरविक्रम गुरुङ र म ।
दर्शकदीर्घाबाट क–कसले के–के भने कुन्नि ! जी छिरिङले भनेको चाहिँ अलिअलि सम्झन्छु । उनले भने, “यो बुद्धि हुनेले मात्र सुन्ने कविगोष्ठी रे, होइन ? बुद्धि नहुने हामीलाई किन बोलाइयो त ? कविता बुझ्नेले मात्र आउनू भनेर निम्तो छापे तर कविता नबुझ्ने हामीलाई किन निम्तोपत्र पठाएको त ? कसले सुन्छ नबुझिने कविता तिमीहरूको ? को हौ आफैँ मात्र जान्ने र बुझ्ने भन्नेहरू ? भीड नचाहिने रहेछ, किन बोलाएको त मानिसहरू ?”
यी शब्द जी छिरिङको नभएर भाव मात्र हो । उनको कड्केको भनाइबाट ढुंगाले हान्लान् वा कुहेको अन्डाले हान्लान् जस्तो पनि लागेको थियो । तर, त्यसो भने भएन । अन्त्यमा, लगभग पाँच–दस मिनेट त्यसरी कराएपछि बुद्धि भएका जान्नेहरूले मात्र बुझ्ने, कविता नबुझ्ने बुद्धि नहुनेहरूले गोष्ठीमा बस्नुको कुनै औचित्य छैन भनेर बहिष्कार गर्छौं भन्दै ती तीनै जना सँगै बाहिर निस्के ।
मञ्चमा आयोजकमध्येका र सहभागिता जनाउन आएका मदहोश, अर्का कुनै एक साहित्यकार र हामी तीन जना बाँकी रह्यौँ । अब कसो गर्ने ? एकछिन एकापसमा हेराहेर गर्यौँ । कसले कसलाई के भन्यौँ, मलाई सम्झना छैन । मदहोशले भनेको अलिअलि सम्झना छ, “सबै त गइहाले सुन्नेहरू, अब बाँकी रहेको यही भित्ता छ र उता दर्शकदीर्घामा खाली कुर्सी छन् । यही भित्ता र तिनै कुर्सीलाई सम्बोधन गर्दै सुनाउँछु ।”
मदहोशले एउटा शेर वाचन गरे । हामी एकापसमा हेराहेर गर्दै हाँस्यौँ र शेर सुनेपछि जोडजोडले ताली बजायौँ । अन्त्यमा, वल्लभजीको निम्तोपत्रले गर्नु गर्यो भन्दै भीडका विरोधी हामी पनि सभा–भवनबाट कार्यक्रम सकेको घोषणा गर्दै बाहिरियौँ । यस्ता सनकी थिए ईश्वरवल्लभ ।
प्रस्तुति: रमण घिमिरे
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...