शिख समुदायको नेपाल साइनो
नेपालमा ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय विस्तारका क्रममा जम्मु कश्मीरबाट म आफैँले करिब १० हजारजति जनशक्ति ल्याएँ । राजा महेन्द्रको जोडबलमै नेपालमा यातायात विस्तार गर्यौँ । नेपालमा जहाँ–जहाँ सडक बने, त्यहाँ–त्यहाँ शिख समुदायले यातायात सञ्चालन गरे ।
'सडक बादशाह’ को उपमा पाएको शिख समुदायले नेपाललाई कहिलेदेखि थातथलो बनाएको थियो भन्नेमा प्राचीन–आधुनिक दुवै मत पाइन्छन् । शिख समुदायले नेपाललाई धार्मिक, सैनिक सहयोग र ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय सञ्चालनार्थ थातथलो बनाएको विभिन्न घटनाले देखाएका छन् ।
पहिलो मतअनुसार मल्लकालीन राजा जयजगत मल्लको समय शिख गुरु आदिदेव धार्मिक यात्राका क्रममा काठमाडौँ आएका रहेछन् । तिनै शिख गुरुले राजाका मानसिक सन्तुलन गुमाएका छोरालाई बिसेक गरिदिएपछि बालाजु, म्हैपीमा करिब १६ सय रोपनी जग्गा बक्सिसस्वरुप पाएछन् । त्यसपछि शिख समुदाय काठमाडौँ उपत्यकामा बस्न थालेको मानिन्छ ।
ब्रिटिस शासनकालमा करिब डेढ सय वर्षअघि शिख समुदाय नेपाल आएको अर्को प्रसंग पनि छ । भारतमा अंग्रेजको पोल्टामा पुगिनसकेको स्वतन्त्र पञ्जाब राष्ट्र र संसारमै बहादुर लडाकुको देशका रुपमा परिचित नेपालबीच भाइचारा सम्बन्ध थियो । ब्रिटिस अंग्रेजसँगको लडाइँमा पराजित हुनु परेपछि तत्कालीन प्रधानमन्त्री भीमसेन थापाले पञ्जाबका महाराजा रणजीत सिंहसँग सैनिक सहयोग मागे ।
यो पनि पढ्नुस्ः कश्मीरी पण्डितको पलायन
महाराजा सिंहले नेपालको सहयोगार्थ शिख सेना पठाए । अमरसिंह थापा सेनापति थिए । तर, नेपाल–अंग्रेजबीच सुगौली सन्धि भयो । त्यसपछि नेपालको सहयोगार्थ आएको १० हजार सैनिकसहितको परिवारलाई बाँके नेपालगन्जमा बसालिएको सन्दर्भ शिख हेरिटेज अफ नेपाल पुस्तकमा छ ।
नेपालगन्जलाई थातथलो बनाएकै कारण अहिले पनि बाँकेका शिखनापुर, जमुनाह, वनकटहवा, बकौली, मनिपुर्वालगायत स्थानमा शिख समुदायको बाक्लो बस्ती छ । यही शिख समुदायले भारतमा अंग्रेज शासन अन्त्यसँगै भारत–पाकिस्तान विभाजनको पीडा पनि खेपेको थियो ।
पछिल्लो समय शिख समुदायको नेपाल प्रवेश सन्दर्भमा म आफैँ जोडिएँ । ट्रान्सपोर्ट व्यवसायलाई विस्तार गर्ने उद्देश्यले नेपाल प्रवेश गर्यौँ, सन् १९५६ मा । नेपालमा ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय विस्तारका क्रममा जम्मु कश्मीरबाट म आफैँले करिब १० हजारजति जनशक्ति ल्याएँ । राजा महेन्द्रको जोडबलमै नेपालमा यातायात विस्तार गर्यौँ । नेपालमा जहाँ–जहाँ सडक बने, त्यहाँ–त्यहाँ शिख समुदायले यातायात सञ्चालन गरे । जम्मु कश्मीरबाटै आएको यातायात जनशक्तिले कालान्तरमा ड्राइभर, मेकानिक्स, प्लम्बरजस्ता काममा नेपालीलाई दक्ष बनायो ।
काठमाडौँ उपत्यकाभित्र र बाहिरका कम्पनी चलाउन परिवारका सदस्य र ट्रान्सपोर्टमा कार्यरत जनशक्तिले पनि नेपालका मुख्य सहरलाई आफ्नो थातथलो बनाए । काठमाडौँ मुख्य स्थल छँदै थियो । काठमाडौँपछि पहिलोपल्ट सन् १९६० मा शिख समुदाय वीरगन्ज पुग्यो । त्यहाँ पुगेपछि थातबास बनायो । यातायात विस्तारकै क्रममा केहीले बुटवल, कृष्णनगरलाई बासस्थान बनाए भने केहीले धनगढीमा अड्डा जमाए । केहीले नेपालगन्जलाई पनि रोजे ।
दुई–तीन सय वर्ष अघिदेखि बाँकेलाई थातथलो बनाउँदै आएका शिख नेपाली नागरिक भइसकेका छन् । नेपाली नागरिकता पनि प्राप्त गरिसकेका छन् । तिनीहरु थोरै संख्यामै भए पनि पुलिस, सशस्त्र प्रहरी, प्राविधिकजस्ता सरकारी पदमा कार्यरत छन् । बाँकेका विभिन्न स्थानमा बस्ने शिख समुदायको संख्या अहिले ५ हजारजति होला । ६२ वर्षदेखि ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय विस्तारका क्रममा नेपाल आएको १० हजार जनशक्तिमध्ये अहिले विविध कारणले यस्तै ३ हजार मात्र होला । कामका लागि नेपाल बसेको ठूलो हिस्सा भने विविध कारणवश आफ्नै देश फर्कियो ।
यो पनि पढ्नुस्ः जम्मुदेखि काठमाडौँसम्म
नेपालमा शिख समुदायको थातथलो बढ्दै गयो । हाम्रै कम्पनीका लागि जम्मु कश्मीरबाट आएको जनशक्ति नेपाल बसेको दशकौँ भइसकेको थियो । पञ्चायत समय नेपालमा नागरिकता प्रावधानमा कडाइ थियो । ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय विस्तार र त्यसका अप्ठेरा फुकाउन बेलाबेला राजा महेन्द्रले मलाई दरबारमा निम्तो गर्थे । त्यही बेला मैले राजासँग नागरिकता विषयमा पनि कुरा उठाएँ । राजा महेन्द्रले नागरिकता पाउन इच्छुक शिख समुदायका व्यक्तिको नाम मागे ।
राजा महेन्द्रको विकास क्षेत्र भ्रमणअन्तर्गत हेटौँडा सवारी भएको थियो । त्यतिबेलै शिख समुदायको अगुवाइ गर्दै राजालाई भेट्न म हेटौँडा गएँ । हाम्रो समुदायका तर्फबाट डेढ–दुई सयको नाम टिपायौँ । पछि राजासँग दरबारमा भेट हुँदा शिख समुदायका व्यक्तिको नागरिकता बनाउन गृह मन्त्रालयमा कारबाहीका लागि अगाडि बढाएको मलाई जानकारी दिएका थिए । तर हामीले बुझाएको २ सयको संख्यामध्ये १७ जनाले मात्र नागरिकता पाए । नेपालमा यातायात सुरु भएदेखि नै ट्रान्सपोर्ट व्यवसायमा संलग्न म आफैँ पनि अहिलेसम्म नेपाली नागरिक हुन पाएको छैन ।
शिख समुदाय सहिष्णु भएकै कारण नेपालको मुस्लिम बहुल क्षेत्रमा वर्षौंदेखि अड्डा जमाएरै बसेको छ । शिख हिन्दु धर्म सम्प्रदायका भए पनि सामाजिक अन्तरघुलनकै कारण नेपालगन्ज, वीरगन्ज, कृष्णनगरजस्ता मुस्लिम क्षेत्रमा बाक्लो बस्ती बसाउन सकेका हुन् ।
प्रस्तुतिः गोकुल अर्याल
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...