राजा र राणाका विलासी कार
ट्रक लिएर काठमाडौँ छिरेको शिख समुदायले उपत्यकासहित नेपालभर व्यवस्थित यातायातको जग बसाल्यो ।
ट्रक लिएर काठमाडौँ छिरेको शिख समुदायले उपत्यकासहित नेपालभर व्यवस्थित यातायातको जग बसाल्यो । यसको सुरुआत नेपालकै पहिलो त्रिभुवन राजपथबाटै भयो । शिख समुदायले ढुवानीका साधन मात्र नभई यात्रुवाहक बस पनि सञ्चालनमा ल्यायो । उपत्यकामा सार्वजनिक यातायात नियमित नभए पनि अमलेखगन्ज–भीमफेदीसम्म फोर्ड कम्पनीका पुराना साना बस चल्थे । यी बस पनि नियमित हुँदैनथे । कारण, सडकको अवस्था राम्रो थिएन । सेभ्रोलेटका जीप, जीएमसी चार बाई चारका ट्रक पनि फाट्टफुट्ट थिए । राजधानीमा नियमित यातायात नहुँदा आवश्यक खाद्यान्न हेटौँडाबाट रोपवेमार्फत कालीमाटी आउँथ्यो ।
सन् १९५६ सम्म उपत्यकामा कमर्सियल गाडी थिएनन् भन्दा पनि हुन्छ । मोटरसाइकल मुस्किलले तीन–चार वटा र व्यक्तिगत ट्याक्सी यस्तै १५–२० वटा थिए । बहुसंख्यक मानिस पैदल र साइकल प्रयोग गर्थे । प्रशासनिक अड्डा सिंहदरबारमा जागिर खान उपत्यकाका काँठ क्षेत्रबाट आउने बढीजसोसँग साइकल हुन्थे ।
हामीले काठमाडौँमा बस सेवा सुरु गर्दासमेत राजा–राणा खलकका संसारमै महँगोमध्ये पर्ने रोड राइडर कार चल्थे । करिब २०–२५ वटा यस्ता महँगा कार विलासी ठाँटबाँट भएकाले मात्र प्रयोग गर्छन् भन्ने गाइँगुइँ सुनिन्थ्यो । पुलिसका आईजीपीसमेत साइकल चढेर कार्यालय र निवास धाएको म आफैँले देखेँ । त्यतिबेला इन्स्पेक्टर रहेर पछि आईजीपी भएका डीबी लामाले काठमाडौँ उपत्यकामा सार्वजनिक सवारी सञ्चालनार्थ भरपूर सहयोग गरे ।
उपल्लो प्रशासनिक ओहोदाका वरिष्ठ अधिकारीसँग समेत सरकारी–निजी सवारी साधन थिएनन् । यसको प्रमाण म आफैँ गुरुजी बनेर तत्कालीन प्रधानन्यायाधीश भगवतीप्रसाद सिंहलाई मध्यतराई भ्रमण गराएँ, सन् १९६१ मा । काठमाडौँबाट सरकारी काम विशेषले न्यायाधीश सिंहलाई ट्रकमा राखेर वीरगन्ज र जनकपुर घुमाएँ । काम सकिएपछि ट्रकमै बोकेर काठमाडौँ उतारेँ । मध्यतराई ट्रक यात्रा गराएको यस्तै ३–४ वर्षपछि मुख्य न्यायमूर्तिलाई भेट्न जाँदा भने सिंहसँग सरकारले दिएको पुरानो जीप देखेको थिएँ ।
काठमाडौँमै व्यवस्थित सडक नभएको अवस्थामा सार्वजनिक यातायातको पहुँच हुने कुरै भएन । राजदरबारदेखि न्युरोडसम्मको बाटो मात्र कालोपत्रे थियो । अहिले विकसित स्वरुपमा आएका राजधानीका बाहिरी–भित्री सडक कच्ची थिए भने पानी पर्दा हिलाम्य हुन्थे । अहिले अन्नपूर्ण होटल रहेको क्षेत्रको बाटो धेरै पछि खुलेको हो । काठमाडौँ–थानकोट ट्रयाक भर्खरै खुलेको थियो ।
ललितपुर, भक्तपुरका सडक पनि कच्ची नै थिए । उपत्यकामा सार्वजनिक बस हुइँकिँदासमेत ललितपुर र भक्तपुरलाई आधाभन्दा बढी जंगलले ढाकेको थियो । पछि अरनिको राजमार्ग विस्तारका क्रममा मात्र आधुनिक भक्तपुर निर्माणले गति लिएको हो ।
सार्वजनिक यातायात शून्य रहेको अवस्थामा हामीले नै सन् १९५९ मा पहिलोपल्ट काठमाडौँमा बस भित्र्यायौँँ । भारतबाट पार्टपुर्जा ल्याएर वीरगन्जमा एसेम्बलिङ गरी बस भित्र्याएपछि मात्र उपत्यकाबासीले नियमित यातायात उपभोग गर्न पाए । सुरुमा दुइटा बसबाट सुरु गरेको सेवा विस्तार हुँदै जाँदा ६० सम्म पुगे । पछि काठमाडौँमै भारतबाट पार्टपुर्जा ल्याएर नयाँ बसको आकारमा ढाल्न थाल्यौँ । त्यसका लागि आफैँले दक्ष जनशक्ति जम्मु कश्मीरबाटै ल्याएँ । उपत्यकामा चलाउन जम्मु कश्मीरबाटै फियाट कार ल्याएको थिएँ ।
उपत्यकामा बस सेवा सुरु भएकै समय राजा महेन्द्रले मलाई दरबार बोलाए, सन् १९६० मा । त्यो भेटमा राजाले खाद्यान्न ढुवानी साधनजस्तै यात्रुबस सेवा विस्तार गर्न सुझाए । त्यसपछि हामीले भारतीय नम्बर प्लेटका गाडीसमेत काठमाडौँ भित्र्यायौँ । भारतीय ट्रक नेपालमा पहिलेदेखि नै चल्थे । भारतबाट सार्वजनिक यातायात ल्याउँदा नेपाल सरकारले भन्सार चलान, कर, सडक दस्तुर सबैमा छूट दिने व्यवस्था गरिदियो । यस्ता गाडी आवश्यकता परुन्जेल चलाउने र पछि उतै फर्काइन्थ्यो ।
त्रिभुवन राजपथबाहेक अन्यत्र सडक नभएको अवस्था फेरिँदै गयो । लाइफ–लाइन मानिने महेन्द्र राजमार्ग शिलान्याससँगै सडक विस्तारले तीव्रता पाउन थाल्यो । उपत्यकाबाहिर सडक सञ्जाल विस्तारसँगै राजधानीमा पनि पूर्वाधार निर्माणले गति लियो । सन् १९६५ पछि विराटनगरको निजी कम्पनीले काठमाडौँमा सार्वजनिक यातायात सुरु गर्यो । बाटाघाटा बनेसँगै अरु कम्पनी पनि थपिए ।
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...