दिल्लीको चामल काठमाडौँमा
राजधानी वरपरका जिल्लामा खाद्य संकट परेपछि तत्कालीन सरकारले छिमेकीसहित दातृ निकायसँग सहयोग माग्यो । यसैक्रममा छिमेकी भारतले नेपाललाई मानवीय सहायतास्वरुप १० हजार टन चामल उपलब्ध गराउने घोषणा गर्यो ।
राजा महेन्द्रले भारतबाट एकैचोटि डेढ सय गाडी ल्याउन अनुमति दिए, सन् १९६१ मा । त्यतिबेला राजधानी आसपासका सबैजसो जिल्लामा खाद्य संकट पर्यो । उपत्यका नजिकका स्थानीय खाद्यान्न नपाएपछि आफ्ना थातबास छाडेर सुगम थलोमा आएर बस्न थाले । पानी नपरेपछि सुक्खा हुँदा स्थानीयले अन्नपात, खेतबालीसमेत लगाउन पाएनन् ।
राजधानी वरपरका जिल्लामा खाद्य संकट परेपछि तत्कालीन सरकारले छिमेकीसहित दातृ निकायसँग सहयोग माग्यो । यसैक्रममा छिमेकी भारतले नेपाललाई मानवीय सहायतास्वरुप १० हजार टन चामल उपलब्ध गराउने घोषणा गर्यो । भारतले नेपाललाई सहयोगस्वरुप उपलब्ध गराएको चामल दिल्लीबाट रक्सौल ल्याइपुर्याइदियो । तर नेपालमा सडकका नाममा अमलेखगन्ज–भीमफेदीसम्म मात्र मोटर कुद्थे । रक्सौल आइपुगेको भारतीय चामल सुरुमा भारतीय सेनाले काठमाडौँ ल्याइदिने घोषणा गरेको थियो ।
भारतीय सेनाले यस्तै २०–३० टन चामल लरी (ट्रक) मार्फत रक्सौलबाट काठमाडौँ ल्यायो । तर नेपालको भौगोलिक अवस्थिति र खराब बाटोका कारण काठमाडौँ चामल लिएर आउने क्रममा केही भारतीय सैनिक दुर्घटनामा परेर घाइते भए भने केहीले त ज्यानसमेत गुमाए । भारत सरकारले नि:शुल्क काठमाडौँ चामल पुर्याइदिने घोषणा गरे पनि उसको सेनाले सकेन । चामल लिएर आउने भारतीय सेनाका गाडी काठमाडौँ पुग्न ४–५ दिन लगाउँथे ।
प्रतिकूल भौगोलिक अवस्थितिका कारण समय बढी लागेपछि भारतीय सेनाले अन्य उपायबाट काठमाडौँमा चामल ल्याउन सकिने सुझाव नेपाल सरकारलाई दियो । त्यो विकल्प भनेको हवाई यातायात हुन्थ्यो । त्यसका लागि भारतीय सैनिकले थप लागत माग गर्यो । तर नेपालसँग रकम तिर्न सक्ने सामथ्र्य थिएन । नेपालमा ट्रान्सपोर्ट चलाउने हामी मात्र थियौँ ।
राजा महेन्द्रले मलाई दरबार बोलाए र सुक्खापीडितका लागि आएको चामल रक्सौलबाट काठमाडौँ ल्याइदिन आग्रह गरे । त्यतिबेलाको १० हजार टन खाद्यान्न परिमाणमा ठूलो थियो । चामल बोक्ने साधन पर्याप्त थिएनन् । मैले यसबारे राजा महेन्द्रलाई जानकारी गराएँ । मेरो कुरा सुन्नेबित्तिकै राजाले एकैचोटि ५ सयदेखि ६ सय ५० सम्मका नम्बर प्लेटयुक्त भारतीय मालवाहक ट्रक नेपालमा ल्याउन अनुमति दिए । ती ट्रक यहाँ ल्याउँदा भन्सार, कर सबै छूट दिइयो । त्यसपछि डेढ सय ट्रकमार्फत रक्सौलबाट सहयोगको चामल काठमाडौँ ल्याउन थाल्यौँ ।
राजा महेन्द्रको आग्रहअनसार हामीले त्यतिबेला खाद्यान्न ढुवानी गर्दा लाग्ने शुल्कभन्दा धेरै कममा चामल बोक्यौँ । २ रुपैयाँ १५ पैसा प्रतिटनमा भारतीय सहयोगको सबै चामल काठमाडौँ उतार्यौँ । त्यो चामल सरकारले सुक्खापीडितलाई बाँड्यो । खाद्य संकटमा परेकाहरुको सहयोगार्थ सेवा गरेबापत सदर धान गोदाम हुँदै खाद्य संस्थान (हाल खाद्य व्यापार कम्पनी लिमिटेड) का हाकिम हस्ते मलाई राजा महेन्द्रले १ हजार रुपैयाँ बक्सिस दिएका रहेछन् । त्यो रकम बुझेँ । काठमाडौँमा सहयोगको चामल उतारेको केही दिनपछि राजा महेन्द्रले मलाई दरबारमा बोलाए ।
सरदारहरु साहसी र इमानजमानका पक्का हुँदा रहेछन्, विपद् आइलागेको समय हामीलाई सहयोग गरेको भन्दै धन्यवाद दिएर राजाले मलाई फुर्काए । त्यसपछि संस्थागत रुपमा हाम्रो कम्पनी र व्यक्तिगत रुपमा म नेपालभर प्रशंसित भयौँ । हामीले भारतबाट एकैचोटि ल्याएका डेढ सय गाडी दुई वर्षसम्म नेपालमा चले र उतै फर्काइदियौँ ।
सन् १९६२ तिर बागमती अञ्चलाधीश थिए, विष्णुमणि आचार्य दीक्षित । धेरैजसोले यिनलाई काले बाजे पनि भन्थे । राजा महेन्द्रका एकदमै विश्वासपात्र । कतिसम्म भने राजाले प्रधानमन्त्री, मन्त्रीभन्दा पनि यिनलाई महत्व दिन्थे ।
बाजेले मलाई छोरासमान मान्थे । दरबारसँग बलियो पहुँच भएका यिनै आचार्यका कारण हामीलाई ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय फैलाउन थप मद्दत पुग्यो । नेपालका ठूल्ठूला आयोजनामा खाद्यान्न पुर्याउन ठेक्का पायौँ । राजा सिकार खेल्न उपत्यकाबाहिर जाँदा बन्दोबस्तीका सामान लैजाने, सेना, प्रहरीका खाद्यान्न ढुवानी गर्ने, ठूला आयोजनाका निर्माण सामग्री बोक्ने जिम्मा पनि हामीले नै पायौँ । काले बाजेले नै सदर धान गोदाममा उपत्यका बाहिरबाट धान ल्याउन लाइनसमेत मिलाइदिए ।
प्रस्तुति : गोकुल अर्याल
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...