मनकामना बस सर्भिसमा राजपरिवार
नेपालको यातायात क्षेत्रमा शिख समुदायको लोभलाग्दो प्रगति देखेर विभिन्न कम्पनी खुले तर दिगो हुन सकेनन् ।
सन् १९५९ मा पब्लिक मोटर्स स्थापनासँगै नेपालभर सार्वजनिक यातायात सञ्चालनार्थ कैयौँ कम्पनी विस्तार भए । सुरुमा एक कम्पनीबाट सञ्चालित ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय विस्तार हुँदै जाँदा पारिवारिक साझेदारीमा राजपरिवारका सदस्यसमेत हिस्सेदार बने ।
काठमाडौँमा सार्वजनिक यातायात सञ्चालनमा ल्याएलगत्तै उपत्यका नजिकको देवीघाट–त्रिशूलीमा बस सेवा चलायौँ, पहिलोपल्ट, सन् १९५९ मै । त्यसपछि नेपालभर ट्रान्सपोर्ट व्यवसाय सञ्चालनका लागि पहिलोपल्ट वीरगन्जमा लोकभक्त बस सेवा कम्पनी खोलियो । यसले वीरगन्ज–नारायणगढ बस सेवा सञ्चालन गथ्र्यो । वीरगन्ज–काठमाडौँ बस सेवा पनि यही कम्पनीमार्फत चलायौँ ।
पश्चिमतर्फ यातायात विस्तार गर्न नेपाल दर्शन बस सेवा कम्पनी खोल्यौँ । यो कम्पनीमार्फत सञ्चालित बस–ट्रक बुटवल–पोखरालगायत पश्चिम पहाडी जिल्लामा चलाइयो । नेपालगन्जबाट ट्रान्सपोर्ट सेवा थाल्न इन्डो–नेपाल रोडवेज कम्पनी खोल्यौँ । यो कम्पनीले पनि सडक सञ्जाल विस्तारसँगै काठमाडौँ–पोखरा, बुटवल, धनगढीसम्म यात्रु सेवा दियो । पारिवारिक साझेदारीका कम्पनी सञ्चालन गर्न परिवारका विभिन्न सदस्य उपत्यकाबाहिर बस्थे ।
नेपालको यातायात क्षेत्रमा शिख समुदायको लोभलाग्दो प्रगति देखेर विभिन्न कम्पनी खुले तर दिगो हुन सकेनन् । मैले नै खोलेको मनकामना बस सर्भिस कम्पनीमा राजपरिवारका सदस्य पनि जोडिन आइपुगे । महेन्द्रका ज्वाइँ दीपकविक्रम शाह (शान्ति शाहका पति) सँगै हामीले मनकामना बस सेवा ५ वर्षसम्म साझेदारीमै चलायौँ । कम्पनी मुनाफामा जान थालेपछि दीपक .आफैँले चलाउने निर्णय गरे । त्यसपछि मैले उक्त कम्पनीबाट हात झिकेँ । राजाका ज्वाइँको एकल स्वामित्वमा सञ्चालित मनकामना बस सेवा कमजोर व्यवस्थापनका कारण एक–डेढ वर्ष चलेर बन्द भयो ।
शिख समुदायकै कारण नेपालमा ट्रान्सपोर्ट फैलिएपछि राजा महेन्द्रले बस व्यवसायमा पनि लगानी बढाउन आग्रह गर्थे । मनकामना बस सेवा सञ्चालन गरेको यस्तै २–३ महिना भएको थियो । उपत्यकाबाहिर चल्ने बस सेवा सञ्चालनको अवस्था बुझ्न राजा महेन्द्रबाट मलाई दरबारमा बोलावट भयो । राजाले नै सार्वजनिक यातायातमा नेपालका अन्य कम्पनीसँग हातेमालो गरेर अगाडि बढ्न सुझाए ।
आफ्नो सल्लाहमै ज्वाइँले बस सेवामा लगानी हालेको राजाले मलाई जानकारी दिए ।
सुदूरपश्चिममा यात्रु तथा मालवाहक सेवा दिन पारिवारिक साझेदारीकै अर्को कम्पनी हेमकुण्ड ट्रान्सपोर्ट खोल्यौँ । कान्छो भाइ दर्शन सिंहको जिम्मामा रहेको यो कम्पनीले धनगढी–डडेल्धुरासम्म यात्रु तथा मालवाहक सेवा चलाउँथ्यो । पछि नेपालमा सडक निर्माण हुँदै गए । महेन्द्र राजमार्ग निर्माणले गति लियो । उपत्यकाबाहिर खुलेका कम्पनीले राजधानीसम्म बस तथा ट्रक चलाउन थाले ।
हामीले नेपालमा यातायात सुरु गरेको २३ वर्षपछि बुटवल–पोखरा, नारायणगढ–बुटवल, सुनौली–पोखरा, धनगढी–नेपालगन्ज, नारायणगढ–मुग्लिन, काठमाडौँ–पोखरा, वीरगन्ज–बुटवललगायतका सडक बने । यी सडकमा पहिलोपल्ट गाडी चलाउने कम्पनी हाम्रै थिए ।
नेपालको समथर क्षेत्र पश्चिममा यातायात चल्न थालेपछि राजा महेन्द्रले पूर्वाञ्चललाई आधार बनाएर राजमार्ग निर्माण अगाडि बढाए । दुई छिमेकीका साथै दातृ समुदायले पनि नेपालको सडक विस्तारमा सहयोग पुर्याए । जनकपुर, वीरगन्ज–पथलैया सडक बने । हामीले पनि पूर्वतिर बस सेवा थाल्यौँ । हाम्रा कम्पनीले यातायात सेवा सुरु गर्नुअघि तराईका वीरगन्ज–रक्सौल, नेपालगन्जल, विराटनगरलगायत सहरमा टाँगा चल्थे । धनगढीमा बढीजसो बयलगाडा चल्थे । पहाडमा हुनेखानेले मात्र घोडा पाल्थे । खाद्यान्न ढुवानी भरियामार्फत हुन्थ्यो ।
नेपालमा पर्याप्त बस नहुँदा सर्वसाधारणलाई कयौँपल्ट ट्रकमै राखेर गन्तव्य पुर्याइन्थ्यो । तराई क्षेत्रमा त ट्रकको हुटमा समेत मानिस कोचिन्थे । पहाडी क्षेत्रमा मालवाहक ट्रकलाई बिनासिटका यात्रुवाहक साधन पनि बनाइयो । पारिवारिक साझेदारीका झन्डै चार सय बस, ट्रक र ट्यांकरमार्फत नेपालको सार्वजनिक यातायात क्षेत्रमा करिब चार दशकसम्म सेवा गरियो ।
नेपालमा सार्वजनिक यातायातको व्यवस्थित जग बसाएर सन् १९५८–२००० सम्मको अवधिमा हजारौँ ड्राइभर, मेकानिक्सलगायतका दक्ष जनशक्ति उत्पादन गरियो । हाम्रा कम्पनी उकासिए । अन्य निजी यातायात कम्पनीले फस्टाउने अवसर पाए ।
प्रस्तुति : गोकुल अर्याल
सम्बन्धित
कम्युनिस्ट पार्टीको गुपचुप गतिविधि गरिरहेका नरबहादुर कम्मर र छाती दुवैतिर जापानी, भारु, ने...
थैले काण्डमा पक्राउ पुर्जी
नारदमुनि स्वयंले अंग्रेजी पढाउँथे । ब्रिटिस फौजको जमदार भएका र त्यति धेरै नपढेका उनले हाम...
नारदमुनि थुलुङको सम्झना
हुन त कतिपयले ममा भारतीय कलाकार मकबुल फिदा हुसैनको प्रभाव परेको भन्ठान्छन् । तर भक्तपुरमा ...
यस कारण घोडाचित्र
राजा वीरेन्द्रले आफ्ना निजी सचिव चेतबहादुर कुँवरमार्फत ६० हजार रुपैयाँ पठाइदिए । त्यही पै...
राजाले दिएको टिकटमा अमेरिका
सरकारी स्वामित्वको अखबार भएको हुँदा व्यवस्थाको विरोध गरेर गोरखापत्रमा व्यंग्यचित्र बनाउन प...
अखबारमा कार्टुनकारिता
जापानको फुकुओका आर्ट म्युजियममा पहिलोपल्ट आयोजित एसियाली कला प्रदर्शनीमा दस अवतार सिर्जना ...