पढ्नुहोस्, ‘छपाक’ को समीक्षा
समाजबाट सिनेमा पर–पर भाग्दै गइरहेको समयममा छपाकको उपस्थितिले विशेष अर्थ राख्छ । यो कोटीको फिल्म बिरलै बन्छन्, कम्तीमा बलिउडमा ।
वीरगन्जकी मुस्कान खातुन एसिडको रापबाट मुक्ति पाउन चार महिनादेखि अस्पतालमा संघर्ष गर्दै छिन् । निरन्तर उपचार पाए शारीरिक पीडा त मत्थर हुँदै जाला तर त्योभन्दा कठोर हुनेछ, पहिलेजस्तै सामान्य दैनिकीमा फर्कन । प्रेमको आडम्बर देखाउनु एउटा कुरा, यथार्थमा हाम्रो समाज पीडितमैत्री छैन । सहानुभूति होला तर साथ हुन्न । झिनो सजाय भोगेर अपराधीले उन्मुक्ति पाउँछ । खुसीको कुराचाहिँ अस्पतालको बेडबाटै मुस्कानले आफ्नो अदम्य साहस देखाइरहेकी छन् । मुस्कानको प्रसंग यहाँ किन उल्लेख गरिएको छ भने उनीजस्तै एसिडपीडित पात्रमाथि बनेको फिल्म छपाक प्रदर्शनरत छ ।
सन् २००५ मा भारतको नयाँ दिल्लीमा मुस्कानझैँ एसिड आक्रमणको सिकार भएकी थिइन्, लक्ष्मी अग्रवाल । त्यति बेला लक्ष्मी १५ वर्षकी थिइन् । त्यसपछि उनले भोगेको अथाह सन्ताप र निरन्तरको संघर्षले प्राप्त सफलता देख्न पाइन्छ, छपाकमा । लक्ष्मीको भूमिकामा छिन्, दीपिका पादुकोण । विषयको संवेदनशीलता अनुरुप निकै सशक्त र प्रभावशाली शैलीमा कथा भनेकी छन्, निर्देशक मेघना गुलजारले । न अतिरञ्जित छ, न त निरस । मेघना र अतिका चौहान मिलेर लेखेको पटकथा चुस्त छ ।
स्टेसनरीमा जागिर खाएर पढ्दै छिन्, मालती अग्रवाल (दीपिका) । बुबाआमाको नाम चम्काउने सपना बुनेकी छन् । नजिकैको स्कुलमा पढ्ने एक केटासँग उनको प्रेम बीजारोपण हुँदै छ । एक दिन त्यो केटासँग हिँडेको उनले दाइ मान्ने बब्बु (विशाल दहिया) ले देख्छ, हप्कीदप्की पार्छ । मालतीलाई थाहै हुन्न, १०–१२ वर्ष जेठो बब्बुले आफूलाई मन पराउँछ भन्ने । मालतीले प्रेम प्रस्ताव बेवास्ता गरेपछि सुरुमा मानसिक तनाव दिन्छ । त्यतिले पनि उसको रिस मर्दैन । र, बीच सडकमा एसिड फ्याँकेर भाग्छ । एक्कासि आइपरेको यो बज्रपातलाई मालतीले कसरी सामना गर्छिन् ? उनको शारीरिक, सामाजिक र कानुनी लडाइँको फेहरिस्त हो, यो फिल्म ।
भारतमा बर्सेनि सरदर ३ सय एसिड आक्रमणका केस आधिकारिक रूपमा दर्ता हुन्छन् । यत्तिकै संख्याका घटनाचाहिँ प्रहरीकहाँ नआई गुपचुप पारिने विभिन्न अध्ययनले देखाएका छन् । जबकि सन् २०१३ मा एसिडको बिक्री वितरणमा नियमन लगाइएको थियो । यही उपलब्धि पनि लक्ष्मीकै निरन्तरको कानुनी संघर्षको परिणाम थियो । खासमा उनकै कारण हो, भारतमा एसिडपीडितले राष्ट्रिय चासो पाउन थालेको । नत्र न मिडियाले वास्ता गर्थ्यो, न त प्रशासनले । त्यसैले भारत मात्र नभई संसारभर लक्ष्मी ‘आदर्श’ मानिन्छिन् तर उनी आफैँले कस्तो परिस्थितिसँग पौठाजोरी खेल्नुपर्यो ? यसबारे धेरै बेखबर थिए । छपाकले त्यही अभाव पूर्ति गरेको छ तर यो मालती अर्थात् लक्ष्मी मात्र होइन, यसले हाम्रो सामाजिक संरचना, सोच र महिला हिंसाको अन्तर्यलाई समेत पहिल्याउने प्रयास गरेको छ । हरेक घटनालाई मानवीय कोणबाट प्रस्तुत गर्नु मेघनाको बुद्धिमतापूर्ण निर्णय हो ।
दिल्लीको बलात्कारविरोधी आन्दोलन देखाइएको पहिलो दृश्य सान्दर्भिक र प्रभावकारी लाग्दैन । एसिड आक्रमणको कम विरोध हुन्छ, बलात्कारको ज्यादा भन्ने कथन आफैँमा दुराशययुक्त छ । हरेक प्रकारका हिंसा अन्त्यका लागि बुलन्द दबाबको खाँचो छ । तर मालतीको प्रवेशसम्म घटनाक्रम विकास गर्ने शैलीले दर्शकलाई तान्दै लान्छ । यसका लागि निर्देशकले मिडिया, वकिल, अधिकारकर्मी र पीडितपरिवारको ‘नेक्सस’ लाई उधिन्दै लगेकी छन् ।
पीडितको न्यायको लागि चर्को भाषणबाजी हुन्छ तर उसको जीवन कसरी गुज्रिरहेको हुन्छ भन्ने व्यावहारिक पक्षतिर ध्यान जाँदैन । अदालती प्रक्रिया लम्बेतान र तनावपूर्ण । चारैतिरबाट हन्डर खाएपछि पीडितलाई न्याय होइन, बाँच्ने आधार चाहिएको हुन्छ । मालती त्यस्तै अवस्थामा पुगिसकेकी हुन्छिन् । यसले हाम्रो समाज पीडितप्रति कति अनुदार छ भन्ने देखाउँछ तर अधिकारकर्मी अमोल (विक्रान्त मास्से) को संस्थासँग जोडिएपछि मालतीको जीवनको अर्को चरण सुरु हुन्छ– आत्मविश्वास र सपनाले भरिपूर्ण ।
छपाकले एउटी पीडितमार्फत समाजभित्रको ढोङ, विभेद, प्रशासनको रुखोपना, कानुनी कमजोरीजस्ता समाजका तीतो–सत्य उजागर गरेको छ । मालतीको मोबाइलमा केटाहरूको नम्बर भएकै कारण प्रहरी उनको ‘चरित्र’ माथि प्रश्न उठाउँछ, यसैलाई घटनाको प्रादुर्भाव ठान्छ । अस्पतालमा चिकित्सक, नर्ससमेत असहिष्णु छन् । पीडितले अनेक साहस जुटाएर सीप सिक्छिन् तर उनको दागैदाग भएको अनुहारकै कारण जागिर दिन अन्कनाइन्छ अनि शारीरिक र कानुनी लडाइँबाट थलिएकी पीडितलाई मिडिया सोध्छ, ‘तपाइँको त केटासँग प्रेमसम्बन्ध थियो रे ?’, ‘बिहे कहिले गर्नुहुन्छ ?’ यसो भन्दा उचित हुन्छ, अपराधी जन्माउने र पीडितप्रति असंवेदनशील हुने समाजप्रति निर्देशकले प्रहार गरेको तीर हो, यो फिल्म ।
मालतीको निर्दोषपनाले उनीप्रति दर्शकको प्रेम पैदा हुन्छ । उनीमाथि एसिड प्रहार हुँदा दर्शकलाई पनि पोल्छ । उनको संघर्षलाई दर्शकले अनुभूत गर्छन् । उनको मुस्कानमा दर्शकले आफूलाई पाउँछन् । यसको एउटै कारण हो, एसिड आक्रमण अघि र पछि मालतीको चरित्र जीवन्त शैलीमा स्थापित गरिनु । चाहे उनको उपचार प्रक्रिया होस् वा कानुनी संघर्ष, सूक्ष्म रूपमा देखाइन्छ । अनुहारको दाग पनि उपचारसँगै बदलिँदै जान्छ, यसले पात्रप्रति विश्वसनीयता जाग्छ । नत्र मालतीसँगसँगै कसरी यात्रा गर्न सकिन्थ्यो र ? अमोलसँगको प्रेम अंकुरण मोहक लाग्छ, यसले पीडाको मरुभूमिझैँ लाग्ने कथामा शीतल आभास गराउँछ । मालतीलाई सुरुआतबाटै साथ दिने अधिकारकर्मी महिला र वकिल पनि प्रेरणादायी छन् ।
दीपिका पादुकोण करोडौँ फलोअर्स भएकी मूलधारकी हिरोइन हुन् । उनीजस्तो ‘स्टार’ ले सुन्दरताको परम्परागत मानकभन्दा विपरीत लाग्ने पात्र रोज्नु नै प्रशंसनीय छ । त्यसमाथि उनले पात्रको आवरण र आत्मा दुवैलाई आत्मसात गरेकी छन् । पर्दामा हेरिरहँदा कहीँ कतै ‘दीपिका पादुकोण’ को झल्कोसमेत आउँदै छ । पात्रको प्रकृति र अभिनय कुशलताले उनलाई यो वर्ष राष्ट्रिय अवार्डको बलियो हकदार बनाएको छ । व्यक्तित्व र साख थप शानदार हुनेछ । अन्तर्मुखी चरित्रमा विक्रान्त मास्से स्वाभाविक लाग्छन् ।
तलवार र राजीपछि निर्देशक मेघना गुलजारले विषय चयन मात्र होइन, त्यसको गहकिलो वाचनमा पनि आफूलाई विशिष्ट कोटीमा दर्ज गरेकी छन् । फिल्मका अधिकांश दृश्यले सोच्न बाध्य पार्छ । एकोहोरो दु:ख–वेदना देखाएर ‘सस्तो सहानुभूति’ आर्जनतिर होइन, पात्रलाई भावनात्मक रूपमै दर्शकको समीपमा पुर्याउन सफल छिन् । उनका बुबा गुलजारका गीत कथावाचनका अहं हिस्सा हुन् ।
समाजबाट सिनेमा पर–पर भाग्दै गइरहेको यो समयममा छपाकको उपस्थितिले विशेष अर्थ राख्छ । कोरा मनोरञ्जन र सन्देशको धङधङीमा फसेको छैन । सिनेमाको असली शक्ति र स्वाद अनुभूत गर्न पनि छपाक हेर्नु उपयुक्त हुन्छ । यो कोटीको फिल्म बिरलै बन्छन्, कम्तीमा बलिउडमा ।
फिल्म : छपाक
निर्देशक : मेघना गुलजार
लेखक : मेघना गुलजार र अतिका चौहान
कलाकारहरू : दीपिका पादुकोण, विकान्त मास्से आदि ।
विधा : सोसल–ड्रामा
समय : २ घन्टा ३ मिनेट ।
रेटिङ : ३.५/५
सम्बन्धित
पर्फ्युममा सुँघ्ने क्षमतासँगै अस्तित्वको खोजी र ग्रनोई अवचेतन रूपमै मृत्युको नजिक रहेको दे...
सिनेमामा गन्धको प्रस्तुति
गरिरहेका काम जहाँको तहीँ थाती राखेर क्वारेन्टाइन पसेका रंगकर्मीको उकुसमुकुस ...
नाटकघरमा उज्यालो फर्केला ?
अमेरिकन आइडल–२०२० को उपाधि चुम्न आतुर नेपाली ठिटो...
'भाषा हटाइदिनुस्, भावना उस्तै हुन्छ'
बलिउडमा स्थापित भन्दा फरक पृष्ठभूमिबाट सिनेक्षेत्रमा प्रवेश गरेका इरफानको संघर्ष आफैंमा एउ...
इरफानको शक्तिशाली समय
लकडाउनमा सेलिब्रिटी दैनिकीः पारिवारिक पुनर्मिलन, सिर्जनात्मक रचनादेखि जनचेतनाका आवाजसम्म...
सेलिब्रिटीका लकडाउन सिर्जना
च्याम्पियनका अन्य प्रतिस्पर्धीले कन्टेन्टका लागि माथापच्ची गरिरहादा हिमेश भने तु लेखिसक्थे...