गुरुकुलको सुखद प्रत्यागमन (नाटक समीक्षा : मीमांसा)
स्तरीय र गम्भीर प्रकृतिका नाटकको खडेरी भइरहेको यो समय मीमांसा मञ्चन हुनु आफैँमा सुखद संकेत हो ।
गीतामा लेखिएको छ :
नैनं छिन्दन्ति शस्त्राणि नैनं दहति पावकः
न चैनं क्लेदयन्त्यापो न शोषयति मारुतः
यसको अर्थ हो, ‘हाम्रो आत्मालाई न कुनै हतियारले टुक्राउन सक्छ, न आगोले जलाउन सक्छ । न पानीले गलाउन सक्छ, न हावाले नै उडाउन सक्छ ।’
कञ्चटमा आफैँले गोली ठोक्नुअगाडि डा हरिहर सिग्देलले सहायक डा अतुल चौलागाईंलाई गीताका यी पंक्ति सुनाउँछन् । र, शरीर मरे पनि आत्मा जीवित हुने ठहर गर्दैआत्महत्याको बाटो रोज्छन् । हरिहरको आदेशबमोजिम अतुल उनको आत्मासँग कुरा गर्न चाहन्छन् तर प्रहरी बाधक बनिदिन्छ । अतुल मरिहत्ते गरिरहन्छन् ।
अनामनगरस्थित मण्डला थिएटरमा मञ्चन भइरहेको नाटक मीमांसाको दृश्य हो, यो । यसका मुख्य पात्र हरिहरले आत्माको खोजका लागि पागलपनको हद पार गरिदिन्छन् । खोजलाई निष्कर्षमा पुर्याउने जिम्मा अतुलको हुन्छ । शंकर लामिछानेको कथा आत्माको मीमांसामा आधारित यस नाटकका निर्देशक हुन्, प्रवीण खतिवडा । नाट्य रुपान्तरण पनि प्रवीणकै । हरिहरको भूमिकामा सुनील पोखरेल छन् भने अतुलचाहिँ राजकुमार पुडासैनी । नाटक मृत्युपछि मान्छेको आत्माको अस्तित्वबारे शंका–उपशंका र तर्क–वितर्कमा केन्द्रित छ । सोही कारण नाटक हेरिरहँदा र हेरिसकेपछि दर्शकको मानसपटलमा अनेक सवाल खडा हुन्छन् ।
पछिल्ला वर्षहरुमा नेपाली रंगमञ्चमाथि आरोप छ, हल्का र बजारु नाटकमै रमाएको । केही समययता नाटकको संख्या उल्लेख्य बढे पनि गुणस्तर खस्किएको छ । न विषय छनोटमा सतर्कता देखिन्छ, न त त्यसको प्रस्तुतिमै । कति नाटक त ‘फास्टफुड’ झैँ लाग्छन् । अभिनयमा निखार हुन्न । यो कोटिका नाटक मण्डलामा पनि छ्यासछ्यास्ती देखिए । नाटकघरमा दर्शकको चाप खुकुलो हुनथाल्यो ।
स्तरीय र गम्भीर प्रकृतिका नाटकको खडेरी भइरहेको यो समय मीमांसा मञ्चन हुनु आफैँमा सुखद संकेत हो । यसलाई आरोहण गुरुकुलको पुनरागमन मानिएको छ । निर्देशक खतिवडा र कलाकार पुडासैनी गुरुकुलबाटै दीक्षित हुन् भने सुनील र पृष्ठभूमिमा आत्माको आवाज दिने निशा शर्मा गुरुकुलका गुरु । गुरुकुलको पुरानो छविलाई मीमांसाले धुमिलिन दिएको छैन ।
खासमा मीमांसाको कथा हाम्रो दैनिक जीवनसँग नजिक छ तर अनेक भागदौड र लालसाका कारण त्यसलाई वास्तै गर्दैनौँ । जिन्दगीलाई जटिल बनाउँछौँ तर मुख्य पात्र हरिहर आमसोचाइ र लोभभन्दा माथि छन् । मरिसकेको महान् व्यक्तित्वको आत्मालाई सम्मोहन गरी जीवित व्यक्तिमा ल्याउन सके अनेकौँ रहस्य पत्ता लाग्ने र युगलाई नै देन हुने ठान्छन् । आत्माको संसारमा आफैँ डुलेर विभिन्न घटनाको गाँठो फुकाउने हुटहुटी राख्छन् । उनी आफ्नो चेला अतुललाई भन्छन्, ‘न्युटन, आइनस्टाइनलाई आत्माका माध्यमबाट सोध्न पाए, कार्लमार्क्स र एरिस्टोटलले अहिलेका बारे बुझ्न पाए ? अथवा, नेपालकै पत्ता नलागेका घटनाजस्तै : दरबार हत्याकाण्ड, ३३ किलो सुन प्रकरण, निर्मला काण्डबारे पीडित वा मृतककै मुखबाट बुझ्न पाए ?’
अतुलले सम्मोहन गरेरै आफ्नो आत्मासँग वार्ता गरोस् र नयाँ तथ्य पत्ता लागोस् भनेर हरिहरले ज्यानको तिलाञ्जली दिन्छ । तर हरिहरको आत्मासँग अतुलको साक्षात्कार होला ? सम्मोहन र आत्माको गहिराइ नबुझेको प्रहरी प्रशासनले उल्टै अतुललाई बहुलाहा ठानिदिन्छ । यसले संसार कति सतही ढंगबाट चलिरहेको छ र नवीन प्रयोगमाथि कसरी निर्मम व्यवहार हुन्छ भन्ने देखाउन खोजिएको छ । तर नाटक ‘ओपेन इन्डिङ’ छ । पात्र दर्शकलाई नै घटनाबारे सोध्छन् । दर्शकलाई पनि नाटक हेरेको भान हुन्छ । खासमा यो पुरातन शैली हो । आत्माको खोज ठोस निष्कर्षमा पुग्न नसकिने भएकाले पनि निर्देशकले यो शैली पछ्याएका हुन सक्छन् ।
कन्टेन्टजस्तै सेट डिजाइन र प्रकाश संयोजनले नाटकलाई अब्बल बनाउन भूमिका खेलेको छ । आत्मासँग भलाकुसारी कलात्मक लाग्छ, दर्शकमा रोचकता पैदा हुन्छ । नाटकको अर्को प्रशंसनीय पक्ष हो, अभिनय । नेपाली रंगमञ्चका भेट्रान सुनीलले आफ्नो साख जोगाएका छन् । आत्मासँग सम्मोहित भएर खोजमा समर्पित पात्रलाई जीवित बनाएका छन् । नेपाली रंगमञ्चका अर्का सशक्त कलाकार राजकुमारको अभिनय जीवन्त छ । मञ्चमा उनले देखाउने अक्सर व्यवहार असामान्य लाग्छ, भलै ती तर्क र तथ्यमा आधारित किन नहुन् ।
विजय बराललाई प्रहरी अधिकृतका रुपमा देख्न पाइन्छ । नेपथ्यमा निशाको आवाज सुनिन्छ ।अभिनयमा निपुणता पस्किसकेका प्रवीणले निर्देशनमा फेरि एकपटक आफ्नो कुशलता पस्किएका छन् । उनले यति गहन कथा चयन गर्नु साहस हो भने त्यत्तिकै प्रभावकारी ढंगले नाट्य रुपान्तरण गर्नु खुबी ।
आत्माको रहस्यमयी संसारमा सयर गराउने र सवाल खडा गर्ने मीमांसा नेपाली रंगमञ्चले दीर्घकालसम्म सम्झनेछ । यसको मञ्चन ३२ साउनसम्म हुनेछ ।
सम्बन्धित
पर्फ्युममा सुँघ्ने क्षमतासँगै अस्तित्वको खोजी र ग्रनोई अवचेतन रूपमै मृत्युको नजिक रहेको दे...
सिनेमामा गन्धको प्रस्तुति
गरिरहेका काम जहाँको तहीँ थाती राखेर क्वारेन्टाइन पसेका रंगकर्मीको उकुसमुकुस ...
नाटकघरमा उज्यालो फर्केला ?
अमेरिकन आइडल–२०२० को उपाधि चुम्न आतुर नेपाली ठिटो...
'भाषा हटाइदिनुस्, भावना उस्तै हुन्छ'
बलिउडमा स्थापित भन्दा फरक पृष्ठभूमिबाट सिनेक्षेत्रमा प्रवेश गरेका इरफानको संघर्ष आफैंमा एउ...
इरफानको शक्तिशाली समय
लकडाउनमा सेलिब्रिटी दैनिकीः पारिवारिक पुनर्मिलन, सिर्जनात्मक रचनादेखि जनचेतनाका आवाजसम्म...
सेलिब्रिटीका लकडाउन सिर्जना
च्याम्पियनका अन्य प्रतिस्पर्धीले कन्टेन्टका लागि माथापच्ची गरिरहादा हिमेश भने तु लेखिसक्थे...