ए डिभिजन लिग : आकर्षक अफरले पनि तानेन दर्शकलाई
राष्ट्रिय टोलीको जर्सी, विदेश भ्रमण, विश्वकप छनोटको टिकटलगायत आकर्षक अफर राख्दा पनि दर्शकको बेवास्ता
- २३ पुसमा दशरथ रंगशालामा च्यासल युथ र नेपाल पुलिस क्लबबीचको खेल थियो । च्यासलका सन्तोष साहुखल ए डिभिजन लिगमा १ सय गोलको कोशेढुंगा पूरा गर्नबाट मात्रै एक गोलले टाढा थिए । कुनै पनि खेलाडीले ए डिभिजन लिगमा एक सय गोल पूरा नगरेकाले सो खेलमा दर्शकको बाक्लै उपस्थिति हुने अनुमान अस्वाभाविक थिएन । सन्तोषले सो खेलमा दुई गोल गरे र व्यक्तिगत गोल संख्या १ सय १ पुर्याए पनि । तर, चिसिँदो मौसममा घटेको तापमान र दर्शक संख्या उस्तै भयो । सन्तोषले लिगमा १ सय गोलको कीर्तिमान कायम गरेको क्षणको साक्षी जम्माजम्मी ९ सय ९० दर्शक मात्रै भए ।
- २१ पुसमा रंगशालामै लिगको महत्त्वपूर्ण मानिएको खेल थियो, मनाङ मर्स्याङ्दी र मच्छिन्द्र क्लबबीच । जितले दुबै क्लबलाई अंकतालिकामा तीन अंकको अग्रता मात्रै होइन, लिगको सम्भावित विजेताको रूपमा समेत उभ्याउँथ्यो । सीक्स प्वोइन्टर म्याचको रूपमा हेरिएको सो खेलमा अहिलेसम्मकै सर्वाधिक दर्शकको उपस्थित रह्यो । ३ हजार दर्शक ए डिभिजन लिग हेर्न रंगशाला पुगे । जारी सिजनको लिगमा यो नै सबैभन्दा बढी दर्शकको उपस्थिति हुन पुग्यो । त्यसअघि ४–५ हजार दर्शक त मनाङका समर्थक नै हुन्थे, पहिलेका लिगमा ।
यी दुई उदाहरणलाई बल पुग्ने अभिव्यक्ति फुटबलका लिजेन्ड राजुकाजी शाक्यले दिए, ‘राष्ट्रिय टोलीको मेरुदण्ड भनेकै लिग हो । तर, हामीकहाँ लिग व्यवस्थित र स्तरीय नहुँदा खेलाडी उत्पादनसँगै दर्शकको उपस्थिति पनि घट्न थालेको छ ।’ हाल न्युरोड टिम एनआरटीका प्रशिक्षक शाक्य दर्शक बढाउने काम अखिल नेपाल फुटबल संघ एन्फाको नभएको बताउँछन् । भन्छन्, “लिगमा दर्शकको कम उपस्थिति भयो भनेर एन्फाले चिन्ता जनाउनु स्वाभाविक हो । तर, दर्शक बढाउने काम क्लबको हो । क्लबले आफ्ना समर्थकलाई खेल मैदानसम्म डोर्याउन सकेका छैनन् ।”
नेपाल पुलिसविरुद्ध गोल गरेपछि रमाउँदै थ्री स्टारका सुशील राई । तस्बिरः केशव थापा
ए डिभिजन लिगमा दर्शकको नगण्य उपस्थितिबाट निराश एन्फाले संख्या बढाउन पुरस्कारको समेत घोषणा गर्यो । टिकट काटेर फुटबल हेर्न आउने दर्शकका लागि राष्ट्रिय टोलीको जर्सी, विश्वकप छनोटको टिकट, राष्ट्रिय टोलीसँग विदेश भ्रमणलगायत आकर्षक अफर पनि सार्वजनिक गर्यो । तर, त्यसले दर्शकको उपस्थिति बढाउन सकेको छैन ।
२१ पुसमा मनाङ र मच्छिन्द्रबीचको निर्धारित समयको खेल सकिएपछि मनाङका जगजित श्रेष्ठले मच्छिन्द्रका दीपक राईसँग घम्साघम्सी गरे । खेलस्थल केहीबेर रणभूमिजस्तै बन्यो । त्यसपछि दर्शकदीर्घामा रहेका एक जनाले भने, ‘यस्तै खाले घम्साघम्सी भइराख्यो भने बरु दर्शकचाहिँ बढ्छन् कि ? फुटबलको टिकटमा बक्सिङ पनि हेर्न पाइने ।’ हुन पनि अहिले लिगको पाँचौँ चरण सकिँदासम्म दर्शकको न्यून उपस्थितिले ए डिभिजन लिगको हुर्मत लिएको छ ।
किन आएनन् दर्शक ?
एकातिर दर्शक खेल हेर्दै छन्, अर्कोतिर रंगशालामा निर्माणको काम पनि चलिरहेकै छ । तस्बिरः केशव थापा
ए डिभिजन लिगमा दर्शकको बेवास्ता पछिल्लो २ सिजनको मात्रै हो । यसअघि नाम चलेका क्लबको खेल हुँदा टिकट लिने लाइन लामो हुँदा प्रहरीले लाठीचार्जसमेत गर्नुपर्ने अवस्था हुन्थ्यो । तर, बीचमा ४ वर्ष लिग नहुँदा समग्र लिगकै चार्म घट्न पुग्यो । गत वर्ष लिग त ब्युँतियो तर रेलिगेसनबिनाको लिग हुँदा दर्शकको ध्यान तान्न सकेन । त्यसमाथि एन्फा कम्प्लेक्स सातदोबाटोको टर्फमा सबै खेल खेलाइँदा दर्शकले रुचि देखाएनन् । अहिले लिग रंगशालामा फर्किएको त छ तर दर्शक भने फर्किन मानिरहेका छैनन् ।
नेपालमा सबैभन्दा बढी प्रशंसक वा फ्यान भएको क्लबको गणना हुँदा मनाङ र थ्रीस्टारको नाम अगाडि आउँछ । उनीहरूकै खेलमा पनि अहिले दर्शक आउन छाडेका छन् । थ्रीस्टारका महासचिव सञ्जीव शिल्पकार लिगको निरन्तरता ब्रेक हुनु र समयमै लिग नहुनुलाई दर्शक घट्नुको मुख्य कारक मान्छन् । एन्फा लिगको संरचनाबारे स्पष्ट नभएकाले धेरै कुराहरू बिग्रिएको उनको ठम्याइ छ । भन्छन्–“लिगको तालिका कहिल्यै पूर्वनिर्धारित हुँदैन । पाँचौँ चरणसम्म आइपुग्दा धेरैपटक खेलतालिका नै परिवर्तन गरिएको छ । कहिले राउन्ड रोबिन लिग हुन्छ । कहिले अर्कै फर्म्याटमा खेलाइन्छ । एकरूपता भए पो दर्शकलाई पनि हेर्न मजा आउँछ ।”
कलेजका केही विद्यार्थीहरू यसरी खेल हेर्न रंगशाला पुगेका भेटिए । तस्बिरः केशव थापा
गत वर्ष रेलिगेसनबिनाको लिग आयोजना गरेको भनेर आरोप खेपेको एन्फाले यसपटक एउटा क्लबलाई रेलिगेसनमा पार्ने नयाँ नियम लगाएको छ । रेलिगेसनमा पर्न नपर्ने भएपछि क्लबहरूले जितमा ध्यान नदिएको र त्यसको असर दर्शकको उपस्थितिमा पर्न गएको फुटबल पण्डितहरू बताउँछन् ।
लिगमा दर्शक तान्नका लागि स्टार खेलाडीको पनि आवश्यकता पर्छ । तर हामीकहाँ स्टार खेलाडी त परको कुरा स्टार स्ट्राइकर पनि छैनन् । नेपाली फुटबलका सेनसेसन रोहित चन्द विदेशी लिगमा व्यस्त छन् ।
गोलकिपर किरण चेम्जोङ पनि विदेशी लिग खेलिरहेका छन् । नाम चलेका खेलाडीमध्ये विमल घर्ती मगर एन्फाको कारबाहीमा छन् । ललितपुरकै क्लब फ्रेन्ड्सको कुरा गर्ने हो भने उसले यो सिजन गोलको खाता खोल्न भारतीय खेलाडीको भर पर्न पर्यो । मनाङविरुद्धको खेलमा भारतीय उत्तम राईले गोल गरेर फ्रेन्ड्सलाई १ अंक दिलाएका थिए ।
दशरथ रङ्गशालामा सहिद स्मारक ए डिभिजन लिगअन्तर्गत सोमबार भएको त्रिभुवन आर्मी क्लब र मनाङ मर्स्याङ्दी क्लबबीचको खेलमा दर्शकदीर्घा यस्तो देखियो । तस्बिरः केशव थापा
लिग पछ्याउनका लागि कुनै पनि खेलमा स्टार खेलाडी वा रोल मोडल हुन जरुरी छ । विदेशमा मात्रै होइन, हामीकहाँ पनि खेलाडी मन परेका कारण क्लबको फ्यान बन्ने दर्शक धेरै छन् । तर, अहिले दर्शकलाई तान्ने खेलाडी नै छैनन् भन्दा पनि हुन्छ । ए डिभिजन लिगको मात्रै होइन, समग्र नेपाली फुटबलमै अहिले रोलमोडल खेलाडीको अभाव छ ।
नेपाली फुटबलमा बेला–कुबेला चल्ने म्याच फिक्सिङको हल्लाले पनि दर्शकलाई रंगशालासम्म पुग्न हतोत्साही तुल्याउँछ । पहिले नै मिलेमतो गरेर खेलिने खेलका लागि दर्शकको रुचि नहुनु अत्यन्त स्वाभाविक हो । अझ पछिल्लो समय राष्ट्रिय टोलीका कप्तानसहित नाम चलेका खेलाडीहरूको म्याच फिक्सिङ प्रकरणले पनि फुटबललाई हेर्ने दर्शकको नजर केही हदसम्म परिवर्तन भएको छ ।
नेपालमा मात्रै होइन, म्याच फिक्सिङले गर्दा समग्र खेलमै पर्ने असर बुझ्न धेरै टाढा जानै पर्दैन । छिमेकी भारतले पनि १९९६ को म्याच फिक्सिङ काण्डपछि क्रिकेटलाई पुन: ब्युँताउन निकै पापड बेल्न परेको उदाहरण नै काफी छ । अनुशासनको परिधिभित्र रहेर खेलिने खेलमा झेल हुँदा त्यसको असर दर्शक संख्या र सो खेलको स्तरमा नै पर्नेमा कुनै शंका छैन ।
हिमालयन शेर्पाका विजय श्रेष्ठ र फ्रेन्ड्सका सुरज गुरुङ बलका लागि प्रतिस्पर्धा गर्दै । तस्बिरः केशव थापा
दर्शक नआउँदा पनि एन्फाले साधारणतर्फ टिकट मूल्य २ सय र भीआईपीतर्फ ५ सय रुपैयाँ तोकेको छ । अहिलेको नेपाली फुटबलको स्तरअनुसार टिकट मूल्य पनि बढी भएको फुटबल जानकार प्रकाश तिमल्सेना बताउँछन् । “खेलको स्तर घटेको छ । रंगशाला खाली–खाली छ । फुटबलमा नयाँ स्टार जन्मिएका छैनन् । तर, टिकट मूल्यमा चाहिँ पुनरावलोकन नगर्ने एन्फाको नीति पनि दर्शकलाई हतोत्साही बनाउन पर्याप्त छ,” उनी भन्छन् ।
ए डिभिजन लिग भनेको कुनै पनि देशको खेलाडी उत्पादन गर्ने मुख्य थलो हो । तर, नेपालको हकमा यो स्तरीय खेलाडी उत्पादन गर्ने थलो कम बसिबियाँलो गर्ने थलोजस्तै भएको छ । च्यासल युथ क्लबका स्ट्राइकर सन्तोष साहुखल पनि नेपालको लिगको स्तर खस्किएको स्वीकार्छन् । जापानमा पनि फुटबलमा सक्रिय रहेका साहुखलले गत वर्षदेखि लिगमा पुनरागमन जनाएका हुन् । तर, उनी दिनप्रतिदिन नेपाली फुटबलको स्तर खस्किएको देख्छन् । भन्छन्, “मैले खेल्न छोड्दाको अवस्थाभन्दा अहिले केही फरक छैन । स्तर कम भएपछि नयाँ खेलाडी पनि उत्पादन हुन्न ।”
एन्फाको भूमिका के ?
लिग कस्तो बनाउने भन्नेमा अखिल नेपाल फुटबल संघ (एन्फा) को प्रस्ट योजना छैन । परम्परा धान्नेबाहेक लिगमा दर्शकको आकर्षण बढाउनकै लागि एन्फासँग कार्यक्रम छैन । भारतकै उदाहरण लिने हो भने फुटबलबाहेक कबड्डी, ब्याडमिन्टनलगायत खेलको पनि मार्केटिङ गरेर त्यसलाई ठूलो ब्रान्ड बनाइसकिएको छ तर नेपालमा खेलकुदको पनि मार्केटिङ गर्न पर्छ भन्ने सोच विकसित हुन सकेको छैन । एन्फाका लिग डाइरेक्टर सञ्जीव मिश्र दर्शकको उपस्थिति बढाउनका लागि अनुसन्धान नै आवश्यक भएको बताउँछन् । टेलिभिजनमा फुटबल हेर्ने दर्शकलाई रंगशालामा तान्न अहिलेकै प्रयास पर्याप्त नहुने उनी सुनाउँछन् ।
घरेलु फुटबलमा सानो विवादले लिग रोकिने मात्र होइन, आयोजनामा पनि एकरूपता छैन । एउटा सिजनको लिग सकिएपछि अर्को कहिले सुरु हुन्छ भन्ने अन्योल सधैँ कायम छ । लिग भए पनि फर्म्याट सधैँ परिवर्तन हुन्छ । कहिले राष्ट्रिय लिग, कहिले सुपर एट, कहिले सुपर सिक्स त कहिले विनारेलिगेसनको लिग । लिग पद्धतिमै देखिएको अस्थिरताले लिगमाथि दर्शकहरूको विश्वास र आकर्षण क्रमश: घट्दै गएको छ । एन्फाले बेलैमा यतातिर ध्यान पुर्याउन जरुरी भइसकेको छ ।
सहिद स्मारक ए डिभिजन लिगको बुधबारको खेलमा च्यासल युथ क्लबका अमिर श्रेष्ठलाई घेर्दै न्यू रोड क्लबका खेलाडीहरू । तस्बिरः केशव थापा
जारी लिगलाई लिएर क्लबहरूमा पनि त्यति विधि आकर्षण छैन । खर्च ज्यादा र आम्दानी कमको रूपमा क्लबहरूले लिगमा सहभागिता जनाइरहेका छन् । एन्फाले क्लबलाई लिग तयारीको लागि २० लाख, हरेक खेल जित्दा ५० हजार रुपैयाँ त राखेको छ तर यो पर्याप्त छैन । अहिले पनि क्लबहरूको भनाइ मान्ने हो भने एउटा औसतको टोली बनाउनका लागि १ करोड रुपैयाँ खर्च हुने अवस्था छ । लिग नै जित्ने क्लबले पनि पुरस्कार बापत ५० लाख रुपैयाँ मात्र पाउने अवस्था छ । मच्छिन्द्रले त पत्रकार सम्मेलनमा नै आफ्नो खर्च २ करोड पुग्ने बताएको थियो । उसले खेलाडी अनुबन्धमा मात्रै १ करोड खर्च गरेको दाबी गरेको थियो । लिगको पहिलो, दोस्रो स्थान आउने क्लबले प्रायोजक पाउने अवस्था बनेमा कम्तीमा खर्चसम्म उठाउने अवस्था बन्न सक्छ । बाँकी क्लबले ऋण बोक्नुपर्ने अवस्था छ । ऋण बोकीबोकी खेलिएको फुटबलले न क्लबको हित गर्छ, न त खेलाडीको नै ।
समयमै लिगको तालिका सार्वजनिक गर्ने, क्लबहरूलाई व्यावसायिक बन्न सघाउने, लिगको विकेन्द्रीकरण, टिकट मूल्यमा समायोजन मात्रै गरे पनि दर्शकलाई तान्न सघाउ पुग्ने खेल पत्रकार तिमल्सेना बताउँछन् । अन्यथा लिग केवल सञ्चालनका लागि मात्रै सञ्चालन हुने र बिरालो बाँधेर श्राद्ध गरेजस्तो मात्रै हुनेमा कुनै शंका छैन ।
सम्बन्धित
कोभिड १९ पछि नेपाली खेलकुदलाई पुरानै लयमा फर्काउने चुनौती ...
खेलकुदमा वर्ष ०७६ लाई फर्केर हेर्दा
१ सय २४ वर्षभन्दा लामो इतिहास बोकेको आधुनिक ओलम्पिकमा प्रतियोगिता स्थगित भएको यो दोस्रो घट...
कोरोना संक्रमणको असरले खेल गतिविधिमा कस्तो असर ?
दुई महान् पिताका पुत्रहरू पनि फुटबलप्रति उति नै रुचि राख्ने भएका छन् । रोनाल्डोका छोरा क्र...
रोनाल्डोका छोराका आदर्श मेसी, मेसीका छोरा रोनाल्डोका प्रशंसक
नेपालको थाइल्यान्ड यात्रा नमीठो सम्झना...
एसिया कप खेल्ने सपनामा यसरी लाग्यो तगारो
एक महिना महत्त्वपूर्ण प्रतियोगिता खेल्न नसक्ने स्थितिमा नेपाल ...
महिला भलिबलका तीन हस्ती नै चोटग्रस्त
आर्मीको खेल साँच्चै नै उम्दा थियो, यो सिजनको लिगमा । डिफेन्स र गोलरक्षणमा निकै बलियो । आर्...